Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Problem z wyświetlaniem sprite'a.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-09-26 16:28
Autor Wiadomość
marc_xxx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Problem z wyświetlaniem sprite'a.
» 2011-09-24 20:21:40
Otóż napisałem program który będzie mi wyświetlał sprite'a? Oto i on:
C/C++
#include <SFML/Window.hpp>
#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow mainWindow( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "First Game" );
    while( mainWindow.IsOpened() )
    {
        sf::Image imagePalete;
        imagePalete.LoadFromFile( "obrazek.jpg" );
       
        sf::Sprite palete;
        palete.SetImage( imagePalete );
        palete.SetPosition( 400, 300 );
        palete.SetScale( 5, 5 );
        sf::Event mainEvent;
        while( mainWindow.GetEvent( mainEvent ) )
        {
            if( mainEvent.Type == sf::Event::Closed )
                 mainWindow.Close();
           
            if( mainEvent.Type == sf::Event::KeyPressed && mainEvent.Key.Code == sf::Key::Escape )
                 mainWindow.Close();
           
            if( mainEvent.Type == sf::Event::LostFocus )
                 mainWindow.Close();
           
        }
        mainWindow.Clear( sf::Color( 100, 30, 200 ) );
        mainWindow.Draw( palete );
        mainWindow.Display();
    }
    return 0;
}

Nie wiem dlaczego obrazek nie chce mi się wyświetlić :/ Być może problem tkwi z samym plikiem?? Można podać jakąś ścieżkę do obrazka? Jak nie to gdzie powinienem wrzucić plik jeżeli korzystam z visuala??
P-41375
DejaVu
» 2011-09-25 11:14:07
Wrzuć obrazek do katalogu w którym znajduje się wygenerowany plik exe.

PS. Nie wczytuj obrazka w pętli tylko przed nią.
P-41398
marc_xxx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-09-25 19:01:52
Niestety nadal nie działa :(
P-41432
DejaVu
» 2011-09-25 22:07:44
Hm... a masz Radeona czy GeForecea? Ponoć pod Radeonami jest problem gdy biblioteka SFML 1.6 jest linkowana dynamicznie - zlinkuj ją statycznie (jeżeli posiadasz Radeona). Druga wskazówka to sprawdź czy wczytywanie obrazka się powiodło. Trzecia to sprawdź czy przykład z kursu Ci działa :)

http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-C++ /Tworzenie-i-wyswietlanie-sprajtow/333
P-41444
marc_xxx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-09-26 16:20:19
Mam geforce'a ale dołączam statycznie.
P-41462
akwes
» 2011-09-26 16:28:54
Pisze Ci coś konsola?

Sprawdź czy obrazek się ładuje, funkcja LoadFromFile zwraca 0 jak się nie uda wczytać.
P-41463
« 1 »
  Strona 1 z 1