TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Celowe rozmazywanie bitmapy » 2011-09-27 23:17:25 Witam, chcę uzyskać taki efekt jak bez podwójnego buforowania, jednak tylko na jednym obiekcie. Chciałbym aby postać w mojej grze pozostawiała za sobą ślad.
Ma ktoś jakieś pomysły? |
|
akwes |
» 2011-09-27 23:36:07 Rysuj na osobnej warstwie, a potem składaj Bufor + Warstwa i na ekran. Albo zrób sobie system cząstek jeżeli chcesz aby ślad znikał za postacią a nie był zawsze |
|
Gabes |
» 2011-09-28 00:14:34 Tak jak akwes napisał Utwórz warstwe
BITMAP * warstwa_1 = create_bitmap( 200, 200 ); clear_to_color( warstwa_1, makecol( 255, 0, 255 ) );
tutaj fioletowa-przezroczysta.
rysuj na niej , umieszczaj tekst , obracaj , skaluj
line( warstwa_1, 0, 0, 100, 100, makecol( 255, 255, 255 ) );
przykład biała linia
następnie na bufor
masked_blit( warstwa_1, bufor, 0, 0, 0, 0, warstwa_1->w, warstwa_1->h );
aby oczyścić clear_to_color( warstwa_1, makecol( 255, 0, 255 ) );
|
|
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-09-28 22:15:14 Okey, dzięki, działa.
Tylko jest jedno ale, ponieważ w platformówce to nie ludek się porusza tylko mapa, więc efekt działa tylko w pionie. Muszę znaleźć jakiś inny sposób. |
|
akwes |
» 2011-09-28 22:52:45 przesuwanie warstwy razem z mapą wystarczy? |
|
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-09-28 23:19:53 Pojawia się błąd " z raportem błędów"
|
|
akwes |
» 2011-09-28 23:45:30 Czyli prawdopodobnie robisz coś, czego Ci robić nie wolno i system się burzy. Zastanów się czy na pewno dobrze to organizujesz, czy nie wychodzisz poza obrazek itd. |
|
pekfos |
» 2011-09-29 15:54:59 debugger? |
|
« 1 » 2 |