Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Celowe rozmazywanie bitmapy

Ostatnio zmodyfikowano 2011-09-29 21:17
Autor Wiadomość
TenNewbie
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Celowe rozmazywanie bitmapy
» 2011-09-27 23:17:25
Witam, chcę uzyskać taki efekt jak bez podwójnego buforowania, jednak tylko na jednym obiekcie.
Chciałbym aby postać w mojej grze pozostawiała za sobą ślad.

Ma ktoś jakieś pomysły?
P-41502
akwes
» 2011-09-27 23:36:07
Rysuj na osobnej warstwie, a potem składaj Bufor + Warstwa i na ekran. Albo zrób sobie system cząstek jeżeli chcesz aby ślad znikał za postacią a nie był zawsze
P-41503
Gabes
» 2011-09-28 00:14:34
Tak jak akwes napisał Utwórz warstwe 
C/C++
BITMAP * warstwa_1 = create_bitmap( 200, 200 ); //tutaj 200x200
clear_to_color( warstwa_1, makecol( 255, 0, 255 ) );
tutaj fioletowa-przezroczysta.
rysuj na niej , umieszczaj tekst , obracaj , skaluj
 
line( warstwa_1, 0, 0, 100, 100, makecol( 255, 255, 255 ) );
przykład biała linia
następnie  na bufor
masked_blit( warstwa_1, bufor, 0, 0, 0, 0, warstwa_1->w, warstwa_1->h );
aby oczyścić
clear_to_color( warstwa_1, makecol( 255, 0, 255 ) );
P-41506
TenNewbie
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-09-28 22:15:14
Okey, dzięki, działa.

Tylko jest jedno ale, ponieważ w platformówce to nie ludek się porusza tylko mapa, więc efekt działa tylko w pionie.
Muszę znaleźć jakiś inny sposób.
P-41525
akwes
» 2011-09-28 22:52:45
przesuwanie warstwy razem z mapą wystarczy?
P-41526
TenNewbie
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-09-28 23:19:53
Pojawia się błąd " z raportem błędów"
P-41527
akwes
» 2011-09-28 23:45:30
Czyli prawdopodobnie robisz coś, czego Ci robić nie wolno i system się burzy. Zastanów się czy na pewno dobrze to organizujesz, czy nie wychodzisz poza obrazek itd.
P-41528
pekfos
» 2011-09-29 15:54:59
debugger?
P-41531
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona