Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] poruszana kilku obiektów niezależnie

Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-03 10:52
Autor Wiadomość
Damien
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] poruszana kilku obiektów niezależnie
» 2009-01-02 17:13:53
Witam ponownie.
Więc tym razem problem jest taki: jedna bitmapa odpowiada za bohatera z nią powiązane są wszystkie wydarzenia itp. Jakim sposobem zrobić żeby wyświetlało mi tego bohatera w różnych miejscach ale żeby zdarzenia dotyczyły tylko tego wybranego np. jest wyświetlanych 10 (to wiem jak zrobić) i jeden z nich podchodzi do krawędzi i upada. W jaki sposób zrobić żeby upadanie dotyczyło tylko tego jednego a nie ich wszystkich?? Jest na to jakiś  w miarę łatwy sposób który nie wymaga dużych zmian w kodzie?? :)
PS. Oczywiście wszystko w allegro.
P-3221
DejaVu
» 2009-01-03 03:54:25
1) Każdy obiekt musi mieć osobną zmienną do położenia. Przykład:
C/C++
int x[ 10 ];
int y[ 10 ];

2) Każdy obiekt rysujesz na pozycji wskazywanej przez zmienne. Przykład:
C/C++
for( int i = 0; i < 10; i++ )
{
    rysujLudka( bufor, x[ i ], y[ i ] );
}
3) Poruszasz wybranego ludka. Przykład:
C/C++
if( KEY[ LEFT ] ) x[ 0 ] --;

if( KEY[ RIGHT ] ) x[ 0 ] ++;


To jest maksymalne streszczenie tego co chcesz uzyskać (chyba, że źle Ciebie zrozumiałem, ale nie wydaje mi się).
P-3286
Damien
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-03 10:52:07
Ok ok już wiem wszystko, dzięki :)
P-3292
« 1 »
  Strona 1 z 1