Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL] Przesuwanie sprite'a

Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-11 00:38
Autor Wiadomość
mattheo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL] Przesuwanie sprite'a
» 2011-10-10 22:28:48
Witam! Mam problem poniewaz potrzebuje przesunac sprite, lecz przy kazdej zmianie pozycji na ekranie zostaje jego kopia. Jak ją usunac? Czytalem cos o podwojnym buferowaniu ale niezbyt wiem jak to wyglada..
P-41933
akwes
» 2011-10-10 22:36:33
Tym o czym mówisz na razie się nie martw (dopiero po tym co zaraz zrobisz zaczniesz :P ). Po prostu czyść obraz po każdej klatce :P (co jeden obieg nieskończonej pętli, na początku albo na końcu)
P-41936
mattheo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-10 22:40:03
a jaka funkcja mam czyscic owy obraz? nigdzie w tutku nie bylo opisanej takiej funkcji.
no nie wierze ze nikt nie wie jak to zrobic... przejrzalem pare postow na forum i tez byla tylko informacja na temat tego ze trzeba wyczyscic obraz ale w zadnym kursie tego nie widzialem... <ani tu ani kurs SDL na gamedev ani LazyFoo tutorial>...
P-41937
akwes
» 2011-10-10 23:03:28
Dlaczego nie wpiszesz w google

sdl clear screen
?

Wtedy pojawi Ci się na drugiej stronie


SDL_FillRect( SDL_GetVideoSurface(), NULL, 0 );

Replace 0 with any combination of SDL_MapRGB(SDL_GetVideoSurface()->format,r,g,b) for different colours.

Replace NULL with the address of a SDL_Rect structure to control how much of the surface to fill. NULL means "fill the entire surface".

Disadvantages, it might be slow. If you can just clear the backgrounds under the sprites that are moving that can be much faster. Depends on the kind of game you have really, as to what you can do.
 
Warto najpierw poszukać w google. Najpierw po polsku pierwsze 5 wyników. Jak nie ma, to potem próbuj po angielsku, bo przy okazji ćwiczy się angielski bez którego ani rusz :)
P-41938
mattheo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-10 23:14:12
dzieki :D lecz widze nie latwo bedzie mi i tak rozkminic jak uzyc dokladnie tej funkcji... lecz jest juz postep ;D
P-41939
DejaVu
» 2011-10-11 00:38:44
Gdybyś google użył to byś wiedział, że masz część dokumentacji SDL-a dostępną po polsku... » DokumentacjaSDL 1.2.

PS. Nauka biblioteki SDL to najgorszy możliwy wybór :) Lepiej poucz się biblioteki SFML - jest bez porównania szybsza i dużo wygodniejsza oraz ma wsparcie popularnych formatów plików graficznych.
P-41941
« 1 »
  Strona 1 z 1