diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Okno w OpenGL » 2011-10-14 23:45:21 Okno w open GL to 400 linii kodu? |
|
m4tx |
» 2011-10-15 08:11:09 Okna w samym OpenGLu nie utworzysz. Potrzebujesz dodatkowych bibliotek, takich jak WinAPI (~200 linii?), Xlib, czy jakiejś prostej w obsłudze typu SFML (~10 linii). Oczywiście możesz również skorzystać z GLUTa. |
|
szyx_yankez |
» 2011-10-15 08:50:54 Albo w Allegro5 (~5 lini)... |
|
akwes |
» 2011-10-15 15:31:35 Albo w SFML ~1 linia ? |
|
m4tx |
» 2011-10-15 15:43:23 W 1 linii zainkludujesz SFML, zadeklarujesz funkcję main(), utworzysz okno i podepniesz OpenGL? Ciekawe... |
|
akwes |
» 2011-10-15 16:25:08 Dlaczego od razu z taką ironią? Chciałem się odnieść do Allegro i jego 5 linii. gdzie sensownie napisany kod wygląda tak, bez tworzenia okna? #include allegro int main() { return 0; }
Dlatego skoro ktoś polecając allegro ominął te linie, postanowiłem zrobić to samo, aby ktoś nie myślał że w SFML trzeba zrobić 2 razy więcej linii. Ale zapomniałem że utworzenie okna == utworzenie okna + dołączenie bibliotek + deklarowanie funkcji main, która już jest, i mam podpinać opengl, które po prostu można używać w SFML? Więc jak wygląda to w SFML? #include <SFML/Window.hpp>
int main() { sf::Window App( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Okno" ); glMatrixMode( GL_PROJECTION ); gluPerspective( 90.f, 1.f, 1.f, 500.f ); glMatrixMode( GL_MODELVIEW ); glLoadIdentity(); glTranslatef( 0.f, 0.f, - 200.f ); glBegin( GL_POLYGON ); glVertex3f( 0.f, - 50.f, - 50.f ); glVertex3f( - 50.f, 50.f, - 50.f ); glVertex3f( 50.f, 50.f, - 50.f ); glEnd(); App.Display(); return 0; }
Linijki z opengl jakoś nie biorą udziału w tworzeniu okna. Chcemy samo okno, na którym można rysować. Zostanie nam wtedy #include <SFML/Window.hpp> int main() { sf::Window App( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Okno" ); App.Display(); return 0; }
Więc podpięcie SFML do tego co już ma (a main i return ma, jeżeli cokolwiek kompilował) to z grubsza trzy linie. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-10-15 17:06:37 Boże, kłócicie się (dyskutujecie) w temacie, który jest całkiem bezsensowny... |
|
yoogi |
» 2011-10-15 22:14:11 UWAGA! Nie wnoszę nic nowego :) #include <SFML/Window.hpp>int main(){sf::Window App( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Okno" );App.Display();return 0;}
Jest jedna linijka :) Z WinAPI było by analogicznie |
|
« 1 » 2 |