Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

instalacja glut vc 2010

Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-24 19:08
Autor Wiadomość
aimo6
Temat założony przez niniejszego użytkownika
instalacja glut vc 2010
» 2011-10-23 19:21:07
od niedawna zacząłem używać vc 2010 .
jednak po zainstalowaniu biblioteki glut(mam nadzieje że dobrze to zrobiłem) nadal pierwszy program z kursu z tej strony nie chce się uruchomić . podczas kompilacji wyskakuje błąd .
instalacje przeprowadziłem według tej strony http://margalski.boo.pl/blog/index.php/2010/12/137
ma ktoś pomysł co jest nie tak?
P-42584
Drraven
» 2011-10-23 19:27:20
P-42585
aimo6
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-23 19:42:38
"There where bulid errors."
oraz
1>------ Build started: Project: nauka, Configuration: Debug Win32 ------
1>Build started 2011-10-23 19:33:13.
1>InitializeBuildStatus:
1>  Touching "Debug\nauka.unsuccessfulbuild".
1>ClCompile:
1>  All outputs are up-to-date.
1>  nauka.cpp
1>d:\melavvi\nauka\nauka\nauka.cpp(1): warning C4627: '#include <GL/glut.h>': skipped when looking for precompiled header use
1>          Add directive to 'StdAfx.h' or rebuild precompiled header
1>d:\melavvi\nauka\nauka\nauka.cpp(101): fatal error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "StdAfx.h"' to your source?
1>
1>Build FAILED.
1>
1>Time Elapsed 00:00:00.43
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

no i tylko tyle

a skoro chcesz kod to on
C/C++
#include <GL/glut.h>
#include <stdlib.h>

// funkcja generująca scenę 3D

void Display()
{
    // kolor tła - zawartość bufora koloru
    glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 );
   
    // czyszczenie bufora koloru
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
   
    // kolor kwadratu
    glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
   
    // początek definicji wielokąta
    glBegin( GL_POLYGON );
   
    // kolejne wierzchołki wielokąta
    glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 );
    glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
   
    // koniec definicji prymitywu
    glEnd();
   
    // skierowanie poleceń do wykonania
    glFlush();
   
    // zamiana buforów koloru
    glutSwapBuffers();
}

// zmiana wielkości okna

void Reshape( int width, int height )
{
    // generowanie sceny 3D
    Display();
}

// stałe do obsługi menu podręcznego

enum
{
    EXIT // wyjście
};
// obsługa menu podręcznego

void Menu( int value )
{
    switch( value )
    {
        // wyjście
    case EXIT:
        exit( 0 );
    }
}

int main( int argc, char * argv[] )
{
    // inicjalizacja biblioteki GLUT
    glutInit( & argc, argv );
   
    // inicjalizacja bufora ramki
    glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB );
   
    // rozmiary głównego okna programu
    glutInitWindowSize( 400, 400 );
   
    // utworzenie głównego okna programu
    glutCreateWindow( "Kwadrat 1" );
   
    // dołączenie funkcji generującej scenę 3D
    glutDisplayFunc( Display );
   
    // dołączenie funkcji wywoływanej przy zmianie rozmiaru okna
    glutReshapeFunc( Reshape );
   
    // utworzenie menu podręcznego
    glutCreateMenu( Menu );
   
    // dodatnie pozycji do menu podręcznego
    #ifdef WIN32
   
    glutAddMenuEntry( "Wyjście", EXIT );
    #else
   
    glutAddMenuEntry( "Wyjscie", EXIT );
    #endif
   
    // określenie przycisku myszki obsługującej menu podręczne
    glutAttachMenu( GLUT_RIGHT_BUTTON );
   
    // wprowadzenie programu do obsługi pętli komunikatów
    glutMainLoop();
    return 0;
}


używam win7 64bit
nic więcej nie przychodzi mi do głowy chyba mogę dodać ,że jeszcze sie nie orientuje w tym ide
P-42586
blojayble
» 2011-10-23 20:08:39
Zrób pusty projekt, albo wpisz #include <tutaj ten glut> w pliku StdAfx.h.


A w main zamiast dołączać glut wpisz  '#include "StdAfx.h".


Czyli

Main.cpp

C/C++
#include "StdAfx.h"


int main()
{ }


StdAfx.h

C/C++
#include <GL/glut.h>
#include <stdlib.h>
P-42590
aimo6
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-24 17:20:30
niestety nie pomogło.
tak się zastanawiam czy od razu po zainstalowaniu VC jest zainstalowany openGL?
P-42673
pekfos
» 2011-10-24 17:33:15
zapewne nie ale sprawdź czy masz te pliki OpenGLa :P
P-42677
aimo6
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-24 18:00:05
a dokładnie jakie pliki są potrzebne
nie chodzi mi o to czy lib itp tylko o nazwę przed

byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał linka do strony z plikami .
P-42678
Drraven
» 2011-10-24 18:21:06
OpenGL.dll..
Ogarnij się
P-42679
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona