Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C++ Obiektowość | Dziedziczenie

Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-31 17:55
Autor Wiadomość
pekfos
» 2011-10-30 17:08:37
czytałeś kurs o polimorfizmie? Chyba nie jak nie wiedziałeś o dynamic_cast i virtual.
Jaki wniosek: przeczytaj kurs skoro nic nie rozumiesz z tego co czytasz w odpowiedziach.
P-43075
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-30 17:51:00
Możesz zaprezentować jakiś dobry kurs z którego dowiem się jak rozwiązać mój problem?
P-43078
pekfos
» 2011-10-30 18:39:33
choćby Megatutorial Xiona. poszukaj w google. Na pewno jest tam o zaawansowanej obiektowości.
P-43080
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-30 20:44:49
http://xion.org.pl/files/texts/mgt/html/1_7.html

Czytam i nie wiem już co mam robić -.-
1.Stworzyłem strukturę:
C/C++
struct OBJECT_ID
{
    int IntID;
    std::vector < OBJECT *>::iterator VectorID;
    char * CharID;
} ObjectID;
2.Przy tworzeniu obiektu:
C/C++
void ObjectAdd( OBJECT * ooo, char * typobj = "" )
{
    Obj.push_back( ooo );
    pos = Obj.end() - 1;
    ( * pos )->OBJ_TYPE =( char * ) typobj;
    ( * pos )->ObjID.vec_id = pos; //zapisuje numer(iterrator) obiektu( wg. tworzenia )
    ( * pos )->ObjID.int_id = Poz; //zapisuje numer(int) obiektu( według tworzenia )
    ( * pos )->ObjID.ObjID = ooo; //zapisuje wskaznik do obiektu( new GRACZ( ... ) )
    Poz += 1;
}

//...

//w funkcji main:
Obj.Add( new GRACZ( POSITION( 99, 99 ) ), "GRACZ" );
3.przy tworzeniu CZAR:
C/C++
class CZAR
    : public OBJECT
{
public:
    bool dziala;
    OBJECT_ID objCreator;
    GRACZ * atak2;
    CZAR( int x = 0, int y = 0, OBJECT_ID ObjWhoCreateMe )
    {
        X = x;
        Y = y;
        objCreator = ObjWhoCreateMe;
        atak2 = dynamic_cast < GRACZ * >( objCreator.ObjID );
    }
    void Update()
    {
        //atak2 = dynamic_cast < GRACZ *>( pObiekt );
       
        //...
       
        if( atak2 )
        {
            Eng.ObjectDelete( ObjID.vec_id );
            dziala = false;
        }
    }
};
no... i nie działa :/
P-43091
DejaVu
» 2011-10-30 20:47:51
Napisałem Ci cały przykład, a Ty szukasz jakieś ukrytej filozofii. Napisałbyś prosty program konsolowy, który to testuje i byś wiedział jak to działa (przynajmniej w określonym przypadku).
P-43092
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-30 20:50:20
Ale właśnie pisze prosty programik( bo zaawansowany to on nie jest ) i nie wiem czemu nie wychodzi.
P-43093
pekfos
» 2011-10-30 20:52:12
hmmm, po co na siłę używasz iteratorów?
bo trudne zaawansowany
jak to rozumieć?

poza tym to jak uczysz się niełatwych technik pisząc od razu trudną strukturę to się nie dziw że nie wychodzi..
P-43095
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-30 20:57:53
hmm... w sumie trafne spostrzeżenie :D Zaczynałem pisać mój mini silniczek to ich użyłem i tak jakoś zostało :] Usunę je :]
P-43101
1 2 « 3 » 4
Poprzednia strona Strona 3 z 4 Następna strona