C++ Obiektowość | Dziedziczenie
Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-31 17:55
pekfos |
» 2011-10-30 17:08:37 czytałeś kurs o polimorfizmie? Chyba nie jak nie wiedziałeś o dynamic_cast i virtual. Jaki wniosek: przeczytaj kurs skoro nic nie rozumiesz z tego co czytasz w odpowiedziach. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-30 17:51:00 Możesz zaprezentować jakiś dobry kurs z którego dowiem się jak rozwiązać mój problem? |
|
pekfos |
» 2011-10-30 18:39:33 choćby Megatutorial Xiona. poszukaj w google. Na pewno jest tam o zaawansowanej obiektowości. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-30 20:44:49 http://xion.org.pl/files/texts/mgt/html/1_7.html
Czytam i nie wiem już co mam robić -.-
1.Stworzyłem strukturę:
struct OBJECT_ID { int IntID; std::vector < OBJECT *>::iterator VectorID; char * CharID; } ObjectID;
2.Przy tworzeniu obiektu:
void ObjectAdd( OBJECT * ooo, char * typobj = "" ) { Obj.push_back( ooo ); pos = Obj.end() - 1; ( * pos )->OBJ_TYPE =( char * ) typobj; ( * pos )->ObjID.vec_id = pos; ( * pos )->ObjID.int_id = Poz; ( * pos )->ObjID.ObjID = ooo; Poz += 1; }
Obj.Add( new GRACZ( POSITION( 99, 99 ) ), "GRACZ" );
3.przy tworzeniu CZAR:
class CZAR : public OBJECT { public: bool dziala; OBJECT_ID objCreator; GRACZ * atak2; CZAR( int x = 0, int y = 0, OBJECT_ID ObjWhoCreateMe ) { X = x; Y = y; objCreator = ObjWhoCreateMe; atak2 = dynamic_cast < GRACZ * >( objCreator.ObjID ); } void Update() { if( atak2 ) { Eng.ObjectDelete( ObjID.vec_id ); dziala = false; } } };
no... i nie działa :/ |
|
DejaVu |
» 2011-10-30 20:47:51 Napisałem Ci cały przykład, a Ty szukasz jakieś ukrytej filozofii. Napisałbyś prosty program konsolowy, który to testuje i byś wiedział jak to działa (przynajmniej w określonym przypadku). |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-30 20:50:20 Ale właśnie pisze prosty programik( bo zaawansowany to on nie jest ) i nie wiem czemu nie wychodzi. |
|
pekfos |
» 2011-10-30 20:52:12 hmmm, po co na siłę używasz iteratorów? jak to rozumieć? poza tym to jak uczysz się niełatwych technik pisząc od razu trudną strukturę to się nie dziw że nie wychodzi.. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-30 20:57:53 hmm... w sumie trafne spostrzeżenie :D Zaczynałem pisać mój mini silniczek to ich użyłem i tak jakoś zostało :] Usunę je :] |
|
1 2 « 3 » 4 |