Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C++ Obiektowość | Dziedziczenie

Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-31 17:55
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-10-31 17:55:59
Zrobiłem jak mi radzono: Napisałem prostrzy konsolowy programik i już wiem jak to działa :P
C/C++
#include <iostream>
#include <vector>
using namespace std;

int gracz;
bool dziala = true;

class OBJ
{
public:
    bool tak;
    OBJ()
    {
        tak = true;
    }
    void virtual Update()
    {
        //...
    }
};
class OBJECTS
{
public:
    std::vector < OBJ *> Obj;
    int intPos;
    int pos;
    int Add( OBJ * ooo )
    {
        Obj.push_back( ooo );
        intPos += 1;
        return intPos - 1;
    }
    void EventUpdate()
    {
        if( intPos != 0 )
        {
            pos = 0;
            while( intPos != pos )
            {
                Obj[ pos ]->Update();
                pos += 1;
            }
        }
    }
};

OBJECTS Obj;

class GRACZ
    : public OBJ
{
public:
    int tajny;
    GRACZ()
    {
        tajny = 1234;
    }
    void Update()
    {
        tajny += 100;
    }
};
class CZAR
    : public OBJ
{
public:
    GRACZ * xxx;
    CZAR()
    {
        xxx = dynamic_cast < GRACZ *>( Obj.Obj[ gracz ] );
    }
    void Update()
    {
        if( xxx )
        {
            cout << xxx->tajny;
            dziala = false;
        }
        else dziala = true;
       
    }
};

int main()
{
    gracz = Obj.Add( new GRACZ );
    Obj.Add( new CZAR );
   
    while( dziala )
    {
        Obj.EventUpdate();
    }
    dziala = true;
    while( dziala )
    {
        Obj.EventUpdate();
    }
   
    return 0;
}

Dziękuję wszystkim za pomoc :)
P-43150
1 2 3 « 4 »
Poprzednia strona Strona 4 z 4