Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[winapi] makro DLL_API

Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-10 19:03
Autor Wiadomość
pekfos
» 2011-11-06 19:17:22
to z DLL_API powinno być w porządku. Taki kod w sumie miałeś wkleić ale po co komu czytanie ze zrozumieniem.. masz w linkerze
-luser32
?
P-43479
kill
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-06 19:21:46
dodałem teraz i kompiluje się ale po przyciśnięciu odpowiednich klawiszy nic się nie dzieje
P-43482
pekfos
» 2011-11-06 19:22:31
daj kod programu.
P-43484
kill
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-06 19:23:46
C/C++
#include <windows.h>
#include "dll.h"

typedef void( * VOIDFN )( void );

VOIDFN g_Play = NULL;
VOIDFN g_Record = NULL;
HINSTANCE g_hInstDLL = NULL;
/*  Declare Windows procedure  */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure( HWND, UINT, WPARAM, LPARAM );

/*  Make the class name into a global variable  */
char szClassName[] = "WindowsApp";

int WINAPI WinMain( HINSTANCE hThisInstance,
HINSTANCE hPrevInstance,
LPSTR lpszArgument,
int nFunsterStil )

{
    HWND hwnd; /* This is the handle for our window */
    MSG messages; /* Here messages to the application are saved */
    WNDCLASSEX wincl; /* Data structure for the windowclass */
   
    /* The Window structure */
    wincl.hInstance = hThisInstance;
    wincl.lpszClassName = szClassName;
    wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure; /* This function is called by windows */
    wincl.style = CS_DBLCLKS; /* Catch double-clicks */
    wincl.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX );
   
    /* Use default icon and mouse-pointer */
    wincl.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
    wincl.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
    wincl.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW );
    wincl.lpszMenuName = NULL; /* No menu */
    wincl.cbClsExtra = 0; /* No extra bytes after the window class */
    wincl.cbWndExtra = 0; /* structure or the window instance */
    /* Use Windows's default color as the background of the window */
    wincl.hbrBackground =( HBRUSH ) COLOR_BACKGROUND;
   
    /* Register the window class, and if it fails quit the program */
    if( !RegisterClassEx( & wincl ) )
         return 0;
   
    /* The class is registered, let's create the program*/
    hwnd = CreateWindowEx(
    0, /* Extended possibilites for variation */
    szClassName, /* Classname */
    "Windows App", /* Title Text */
    WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */
    CW_USEDEFAULT, /* Windows decides the position */
    CW_USEDEFAULT, /* where the window ends up on the screen */
    544, /* The programs width */
    375, /* and height in pixels */
    HWND_DESKTOP, /* The window is a child-window to desktop */
    NULL, /* No menu */
    hThisInstance, /* Program Instance handler */
    NULL /* No Window Creation data */
    );
   
    /* Make the window visible on the screen */
    ShowWindow( hwnd, nFunsterStil );
    HINSTANCE hInstDLL = LoadLibrary( "Projekt1.dll" );
    g_Play =( VOIDFN ) GetProcAddress( hInstDLL, "StartPlayback" );
    g_Record =( VOIDFN ) GetProcAddress( hInstDLL, "StartRecording" );
   
    /* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */
    while( GetMessage( & messages, NULL, 0, 0 ) )
    {
        /* Translate virtual-key messages into character messages */
        TranslateMessage( & messages );
        /* Send message to WindowProcedure */
        DispatchMessage( & messages );
    }
   
    /* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */
    return messages.wParam;
}


/*  This function is called by the Windows function DispatchMessage()  */

LRESULT CALLBACK WindowProcedure( HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam )
{
    switch( message ) /* handle the messages */
    {
    case WM_CREATE:
        {
           
        }
        break;
    case WM_DESTROY:
        PostQuitMessage( 0 ); /* send a WM_QUIT to the message queue */
        break;
    case WM_KEYDOWN:
        {
            if( wParam == VK_F2 )
            {
                g_Record();
            }
            else if( wParam == VK_F3 )
            {
                g_Play();
            }
        }
        break;
        default: /* for messages that we don't deal with */
        return DefWindowProc( hwnd, message, wParam, lParam );
    }
   
    return 0;
}
P-43485
pekfos
» 2011-11-06 19:24:56
sprawdzaj poprawność ładowanych procedur.
P-43486
kill
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-06 19:32:31
żadna z nich(hInstDLL,g_Play i g_Record) nie jest równa null
P-43492
pekfos
» 2011-11-06 19:34:33
a poprawność uchwytów HHOOK?
P-43493
kill
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-06 19:38:46
g_RecordHook i g_PlaybackHook są równe NULL
P-43494
1 2 3 « 4 » 5 6 7
Poprzednia strona Strona 4 z 7 Następna strona