Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Napisanie gry sieciowej z użyciem protokołu GG

Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-14 19:24
Autor Wiadomość
zot0
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Napisanie gry sieciowej z użyciem protokołu GG
» 2011-11-14 14:40:15
Witam
Chciał bym stworzyć gry w [allegro 4.2.2 c++] (np. wyścigi klocków po ekranie xd) dla dwóch osób grających przez sieć.
Pierwszym Problemem jest połączenie dwóch graczy z wewnętrznym adresem w różnych sieciach. Mam pomysł aby osoby komunikował się przez protokół GG.
w pliku Config podajemy swoje hasło login i login osoby do której chcemy się połączyć. Program wysyłał by naszą pozycje do podanego numeru gg.
a on by odbierał wiadomości w stylu: (100 50 1) (pozycja_x pozycja_y gracz_połączony) i przetwarzał na potrzeby gry;

Pytania do Was.
1.Czy takie rozwiązanie jest możliwe do zrobienia, może jakieś sugestię :> ?
2.Czy jest jakiś inny sposób na komunikację z osobami o wewnętrznych adresach nie będących w tej samej sieci(VPN <-- odpada)?
3.Czy do tego będzie konieczny WinSock czy jest jakaś alternatywa?Bo jak na razie mam z tym spore problemy.

*preferuje do tego zadania: Windows7 Dev-c++

P-43982
akwes
» 2011-11-14 14:47:23
Połączenie lepiej żeby było koordynowane przez jakiś serwer.

Jeżeli włączę GG to ono będzie odbierać wiadomości, i jednocześnie będę mógł je wysyłać co za tym idzie oszukiwać :P
P-43983
zot0
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-14 14:56:25
Puki co Chciał bym spróbować zrobić co kol wiek co działa przez sieć. Później można rozszerzyć projekt o Serwer , i bardziej zaawansowane zasady gry niż jeżdżenie
kwadratem po ekranie :P
P-43985
akwes
» 2011-11-14 15:17:03
Odpal sobie dwa komunikatory z dwoma różnymi numerami GG i pisz do siebie :P Opóźnienia sięgają kilku sekund czasem.
Zamiast pisać od razu grę sieciową bez znajomości działania sieci, po prostu zacznij od napisania komunikatora (choćby konsolowego). Potem w oparciu o taki maksymalnie prosty komunikator możesz zrobić sposób komunikacji w swojej grze.
P-43986
m4tx
» 2011-11-14 15:23:46
Co do wykorzystania GG to jest to beznadziejny pomysł, ponieważ:

- Lagi są przeogromne (w każdym razie na potrzeby gry)
- Serwery GG zdechną = gra nie działa
- Gra bez internetu niemożliwa
- Istnieje prawdopodobieństwo bana przez GG
- I jeszcze kilka innych rzeczy, których nie chce mi się wymieniać...

A do WinSocka - krótko mówiąc: powodzenia. :P Lepiej skorzystać z gotowców typu libgadu, ponieważ implementacja protokołu jest trudna, a w dodatku nie posiada on żadnej (oficjalnej) dokumentacji...
P-43987
zot0
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-14 15:43:48
wlaśnie męcze libgadu :P

Właśnie nie pomyślałem, przy takim tempie wymiany informacji po chwili dostał bym tzw. BANA na kilka naście minut; Trudno będzie się trzeba uczyć WinSock i stawiać VPN : < ....
Chyba że! ktoś zna jakąś alternatywę dla WinSock z uproszczoną budową instrukcji bo kiepsko mi idzie nauka tego.
P-43991
SeaMonster131
» 2011-11-14 16:08:01
Hm.. RakNet, może to?
P-43992
Drraven
» 2011-11-14 16:51:47
Po co ci od razu VPS(N) ? Jak to tylko dla dwóch graczy to niech jeden będzie też serwerem i klientem ;)
P-43998
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona