Oczekiwanie na wciśnięcie klawisza. Umieszczenie kursora w dowolnym miejscu na ekranie konsoli
Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-17 14:53
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Oczekiwanie na wciśnięcie klawisza. Umieszczenie kursora w dowolnym miejscu na ekranie konsoli » 2011-11-16 20:10:38 1. Co zrobić aby program nie oczekiwał na wciśnięcie klawisza, ale również pobierał go gdy zostanie wciśnięty ? 2. Czego użyć aby móc umieścić jakiś znak w konkretnym miejscu w konsoli np tak jak to było w SFML k.SetPosition(x,y) (niestety nie mogę skorzystać z biblioteki Deja Vu :( ) while( 1 ) { char klawisz = getch(); }
|
|
Drraven |
» 2011-11-16 21:45:01 cin i getch zatrzymają program aż do podania klawisza, możesz czekać na ten klawisz w jednym wątku a w drugim coś wyświetlać, ale raczej z konsolą to i tak nie przejdzie, bo ten cin ci zatrzyma. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-11-16 22:02:11 1. #include <iostream> #include <conio.h> #include <process.h>
using namespace std;
char znak = 'x';
void Wczytuj( void * param ) { znak = _getch(); }
int main() { do { _beginthread( Wczytuj, 0, 0 ); cout << "ZNAK: " << znak << endl; } while( znak != 'q' ); return 0; }
|
|
malan |
» 2011-11-16 22:09:04 << never mind >> |
|
ison |
» 2011-11-16 22:49:15 SeaMonster po co tworzyć jakieś wątki? if( _kbhit() ) znak = _getch(); U Ciebie z każdym obiegiem pętli tworzony jest nowy wątek, kumulują się jeśli nie naciskasz żadnego klawisza |
|
skovv |
» 2011-11-17 09:35:15 Na warsztacie widziałem tutorial o konsolce :] tam to było. |
|
pekfos |
» 2011-11-17 14:53:48 2. WinAPI. chyba nawet jest w naszej dokumentacji ta funkcja /* a jednak nie :P */. Dlaczego nawet nie próbowałeś szukać? |
|
« 1 » |