Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Oczekiwanie na wciśnięcie klawisza. Umieszczenie kursora w dowolnym miejscu na ekranie konsoli

Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-17 14:53
Autor Wiadomość
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Oczekiwanie na wciśnięcie klawisza. Umieszczenie kursora w dowolnym miejscu na ekranie konsoli
» 2011-11-16 20:10:38
1. Co zrobić aby program nie oczekiwał na wciśnięcie klawisza, ale również pobierał go gdy zostanie wciśnięty ?
2. Czego użyć aby móc umieścić jakiś znak w konkretnym miejscu w konsoli np tak jak to było w SFML k.SetPosition(x,y) (niestety nie mogę skorzystać z biblioteki DejaVu :( )

C/C++
while( 1 )
{
    char klawisz = getch();
}
P-44174
Drraven
» 2011-11-16 21:45:01
cin i getch zatrzymają program aż do podania klawisza, możesz czekać na ten klawisz w jednym wątku a w drugim coś wyświetlać, ale raczej z konsolą to i tak nie przejdzie, bo ten cin ci zatrzyma.
P-44180
SeaMonster131
» 2011-11-16 22:02:11
1.
C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <process.h>

using namespace std;

char znak = 'x';

void Wczytuj( void * param )
{
    znak = _getch();
}

int main()
{
    do
    {
        _beginthread( Wczytuj, 0, 0 );
       
        cout << "ZNAK:  " << znak << endl;
       
    } while( znak != 'q' );
   
    return 0;
}
P-44181
malan
» 2011-11-16 22:09:04
<< never mind >>
P-44182
ison
» 2011-11-16 22:49:15
SeaMonster po co tworzyć jakieś wątki?
if( _kbhit() ) znak = _getch();

U Ciebie z każdym obiegiem pętli tworzony jest nowy wątek, kumulują się jeśli nie naciskasz żadnego klawisza
P-44184
skovv
» 2011-11-17 09:35:15
Na warsztacie widziałem tutorial o konsolce :] tam to było.
P-44191
pekfos
» 2011-11-17 14:53:48
2. WinAPI. chyba nawet jest w naszej dokumentacji ta funkcja /* a jednak nie :P */. Dlaczego nawet nie próbowałeś szukać?
P-44204
« 1 »
  Strona 1 z 1