Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Scrollowanie mapy w platformowce

Ostatnio zmodyfikowano 2011-11-27 12:40
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Scrollowanie mapy w platformowce
» 2011-11-27 12:32:41
Witam. Chcialbym zrobic platformowke w allegro. Wszystko jest dobrze z przewijaniem mapy ale ludek dopiero jak chce chodzic z przescrollowana mapą to on chodzi po niej tak jakby nie byla przescrollowana. Tzn powiedzmy ze mamy ekran a on dopoki nie bedzie scrollowania chodzi normalnie. Jesli zescrolluje mape to on nie zwraca uwagi czy podnim jest kafel tylko spada. Pomocy!
P-44816
SeaMonster131
» 2011-11-27 12:36:31
Musisz dodać do pozycji ludka wartość przesunięcia mapy (być może te przesunięcie trzeba jeszcze podzielić przez szerokość/długość jednego kafelka).
Chyba o to chodzi :)
P-44818
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-11-27 12:40:04
Podam Ci/Wam kod ktory odpowiada za ruch postaci.

C/C++
void player_func()
{
    if( key[ KEY_RIGHT ] && map_1[( player_y / 40 ) + map_1y + 1 ][( player_x / 40 ) + map_1x ] == 0 ) player_x += 5;
   
    if( key[ KEY_LEFT ] && map_1[( player_y / 40 ) + map_1y ][( player_x / 40 ) + map_1x ] == 0 ) player_x -= 5;
   
    if( key[ KEY_UP ] && spada == false ) up = true, spada = false;
   
    if( player_x > 400 && map_1y < 10 ) map_1y++, player_y = 390;
   
    if( up == true ) skokile++, player_y -= 5;
   
    if( skokile >= 40 ) spada = true, up = false, skokile = 0;
   
   
    if( map_1[( player_y / 40 ) + map_1y ][( player_x / 40 ) + map_1x ] != 0 ) player_x += 5;
   
    if( map_1[( player_y / 40 ) + map_1y ][( player_x / 40 ) + map_1x + 1 ] != 0 ) spada = false;
   
    if( spada == true ) player_y += 5;
   
}
I troche mi spadanie z kafli nie wyszlo ;/
P-44819
« 1 »
  Strona 1 z 1