Snake again - problem z algorytmem
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-11 19:56
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Snake again - problem z algorytmem » 2011-12-11 11:49:38 Na wstępnie chciałem zaznaczyć żebyście nie wnikali w to że po raz 20 piszę snejka ;p Tym razem jestem zmuszony napisać go w konsoli i to w C, nigdy nie sądziłem że będę miał tego typu pytania. Chodzi o kłopot z ułożeniem algorytmu i nie myślcie że siedziałem 10 min na nic nie wpadłem i pierwszą rzeczą jaka mi się nasunęła było napisanie posta na forum ;p Wygląda to mniej więcej tak: Char snake[ 4 ] = { 'x', 'x', 'x', 'x' }; int poz_x[ 4 ] = { 20, 21, 22, 23 }; int poz_y[ 4 ] = { 10, 10, 10, 10 }; Snake porusza się w ten sposób że ostatni element wchodzi ma miejsce pierwszego po czym pierwszy się przesuwa a ostatni zostaje 'wyczyszczony', czyli coś takiego: Żeby było można zauważyć zmieniłem wygląd elementów snake odpowiednio @123: @123 @312 @231 @123 Wszystko ładnie pięknie ale co zrobić kiedy złapię 'jabłko' i liczba elementów się zwiększy? Gdyby co złapanie była prawidłowa kolejność czyli @123 to super :D, ale niestety nie będzie tak za każdym razem. No właśnie i tutaj pytanie do was jak napisać algorytm który to posortuje, albo po prostu zmieni kolejność na poprawną? |
|
pekfos |
» 2011-12-11 16:50:12 O ile dobrze pamiętam w którymś z tych 19 poprzednich snejków rozwiązałeś ten problem. std::list! |
|
waxx |
» 2011-12-11 18:08:23 albo std::vector, zeby sie nie pierdzielic z iteracja przez calosc w razie czego |
|
hincu |
» 2011-12-11 19:27:40 pamietaj ze indexy tablic sa od 0 wiec masz 5 elementowa tablice tak na prawde nie 4 : P |
|
akwes |
» 2011-12-11 19:56:10 Ale nie przy deklarowaniu |
|
« 1 » |