[Allegro] Mapa kafelkowa
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-21 20:44
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Mapa kafelkowa » 2011-12-21 19:24:33 Witam, mam pewien problem:
Zrobiłem tablice 2 wymiarową w której mam swoją mapę (kafelkową) w tej tablicy są cyfry od 0 do 10. Chodzi o to, żeby odczytać w jakiej kafelce znajduje się nasza postać. Znaczy wiem jak to zrobić tylko u mnie wyświetla się "numer kafelki ( i tu pewna cyfra)" Jak poruszę się moją postacią to co kafelka dodaje mi do mojej zmiennej (w której przechowuje właśnie "numer kafelka ( i tu ta zmienna)) dodaje mi 1.A ja chciałem zrobić aby w kafelce np. z numerem 0 w mojej tablicy ( tej w której przechowuje mape) w mojej zmiennej wyświetlało się ciągle 0 po "wjechaniu" postacią na inny kafelek ta liczba zmieniała się.
W skrócie: Jak poruszam się postacią to żeby wyświetlało mi "numer kafelki..." i ciągle tą samo liczbę jak jestem np. na "niebie" i żeby ta liczba zmieniła się na inną jak wjadę postacią np. na ziemie.
|
|
akwes |
» 2011-12-21 19:49:04 1. Robisz kilka dwuwymirowych tablic. W pierwszej trzymasz numerki dla kafelkow, w drugiej dla postaci (np. id obrazka, wtedy mozna nawet ładnie wbudować tam animacje), trzecia na przedmioty np. itd
2. Masz mapę kafelkową a reszta obiektów sama wie gdzie jest (np. w klasie gracz dwie zmienne "x" i "y") i jakas funkcja po kolej rysuje wszystkie elementy z listy. List oczywiscie moze byc kilka. |
|
pekfos |
» 2011-12-21 19:53:36 Na przyszłość jaśniej opisuj problem... |
|
szyx_yankez |
» 2011-12-21 19:55:35 int RodzajTerenu = Mapa[ PostacX / szerokosc_kafla ][ PostacY / wysokosc_kafla ]
|
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-21 20:08:56 akwes Jakbym zrobił 2 tablice 2 wymiarową i tam bym wpisał np. cyfry 0 (kafelki po których można się poruszać) i 1(te po których ni można się poruszać) to jakbym miał to odczytać? Np. "w jakim numerze" znajduję się teraz gracz?.
szyx_yankez W tej funkcji co podałeś to ta "Mapa" to ma być moja tablica 2 wymiarowa (tam gdzie mam cyfry do odpowiednich kafelek)? |
|
szyx_yankez |
» 2011-12-21 20:14:26 @Winner Tak. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-21 20:22:46 Podstawiłem odpowiednie zmienne, ale nie działa to prawidłowo, ponieważ nie raz jak jestem np. na kafelce nr 1 to wyświetla mi 2 albo 8 albo nawet 4456... itp. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-21 20:24:24 A nie powinno być odwrotnie? Najpierw Y, później X? mapa[ postacY / wysokosc_kafla ][ postacX / szerokosc_kafla ]; |
|
« 1 » 2 |