Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zmiana domyślnej czcionki w Allegro C++

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-22 15:11
Autor Wiadomość
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-22 14:07:50
Dziwne bo nadal jest to samo. Typ pliku po konwersji: Obraz Paintbrush (.pcx)
Czcionkę dałem maksymalnie dużą ale po kompilacji wyświetlana nadal jest standardowa czyli te 10-12.
P-46066
Gabes
» 2011-12-22 14:15:29
P-46067
ison
» 2011-12-22 14:37:36
na prawdę nikt nie zauważył błędu w tych 2 linijkach?
C/C++
FONT * font_pcx = load_font( "Arial_16.pcx", default_palette, NULL );
textout_ex( screen, font, "Wieksza???", 137, 138, makecol( 255, 0, 2 ), - 1 );
w drugiej linijce powinieneś użyć czcionki którą załadowałeś a nie tej zwykłej
font_pcx zamiast font
P-46068
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-22 14:41:03
Próbowałem skorzystać z tego i niby wszystko się podmienia tylko że tam tworzy (z tego co się orientuję albo i nie) nową jakąś małą bitmapę, a tak jak ja swoje dotychczasowe okno miałem na 1366x768 i chyba to nie bitmapa tylko screen. I zastanawiam się jak to podmienić żeby zostało mi wszystko to co mam na dużym oknie plus ten kod z linku wyżej który by rysował na moim ekranie czyli prawdopodobnie: textout_ex(screen... a nie tworzył nową bitmapę.

Mój kod:
C/C++
int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 32 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 1366, 768, 0, 0 );
    set_palette( default_palette );
    clear_to_color( screen, 80 );
    text_mode( - 1 );
   
    textout_ex( screen, font, "Witaj w grze!", 637, 238, makecol( 255, 0, 2 ), - 1 );
    ellipse( screen, 688, 240, 80, 60, 200 );
   
   
    while( !key[ KEY_ESC ] )
    {
        // instrukcje w petli
    }
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN()

Jeśli ktoś ma pomysł jak tutaj wzorując się na kodzie z linku wyżej powiększyć ten tekst, to poproszę.
P-46069
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-22 14:46:22
Użytkownik: ison miał rację. To wystarczyło. Serdecznie dziękuję za wszystkie pomoce a szczególnie tą najbardziej trafną.
P-46070
Gabes
» 2011-12-22 14:48:33
Dodam jeszcze o Polskich ogonkach.
Aby wyświetlać Polskie znaki font typu ttf musi je również  mieć a przy konwersji zmieniamy
w konwerterze Max char:0x7F na 0x17F .
W CodeBlocks zmiana kodowania na UTF-8
P-46071
kata.mic
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-22 15:10:51
Jeśli jeszcze można to gdzie znaleźć to: CodeBlocks ??
Bo jak widać z poprzednich postów jestem laikiem który dopiero rozpoczyna przygodę z programowaniem z powodu studiów.
P-46075
DejaVu
» 2011-12-22 15:11:43
Jeden temat = jeden problem :) Zamykam.
P-46076
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2