[Allegro] Szybkość poruszania mapą
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-31 19:08
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Szybkość poruszania mapą » 2011-12-26 14:17:40 Witam, podczas tworzenia mojej gry napotkałem kolejny problem, odnoście szybkości poruszania moją mapą. CHodzi o to, że mapa porusza się za szybko. Próbowałem zmiejszyć szybkość timera ale wtedy efekt jest taki, że mapa porusza się przerwami(tak jakby gra się zacinała) Próbowałem też tak: mapa_x = mapa_x + 0.5; ale dodaje mi do mapy_x 0.5, mapa się kawałek przesuwa i dalej stoi w miejscu ;/ |
|
waxx |
» 2011-12-26 14:23:53 a masz na pewno we floacie mapa_x? |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-26 14:28:19 Nie wiem o co chodzi, takie coś mam: if(key[KEY_RIGHT]&& RodzajTerenuDolL == 0 && RodzajTerenuDolP == 0 || key[KEY_RIGHT] && RodzajTerenuDolP > 0 && RodzajTerenuGorP >0 && RodzajTerenuDolL ==0) { mapa_x = mapa_x + 1; } I jak dodam +1 to działa dobrz i się przesuwa ale za szybko i dla tego chciałem dodać 0.5 ale juz nie działa. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-26 14:31:52 Jak masz int mapa_x; to int zmień na float itp |
|
pekfos |
» 2011-12-26 15:02:31 Pewnie zaraz doniesie nam o błędach wynikających z niedozwolonego użycia float :P |
|
Gabes |
» 2011-12-26 15:08:31 Już dawał mapa_x = mapa_x + 0.5;
Mam pytanie czy mapę przewijasz co piksel czy co kafel? |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-26 15:14:25 @Gabes mapę przesuwam co kafelek i dla tego jest to tak szybko. |
|
pekfos |
» 2011-12-26 15:21:52 Więc przesuwaj o ułamek kafla(piksele). mapa_x * szer_x = mapa_x_px |
|
« 1 » 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |