Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Irrlicht] Falowanie tekstury

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-04 19:20
Autor Wiadomość
kampar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Irrlicht] Falowanie tekstury
» 2011-12-31 13:22:14
Wyświetlam sześcian, którego każda ściana jest osobnym modelem (prostopadloscianem). Te sześć ścian ściśle do siebie przylegają (dla każdej osobno ustawiam pozycje i rotacje). Każda ściana z zewnątrz ma kolor zielony, a wewnątrz niebieski. No i gdy oddalam kamerę od sześcianu to krawędzie tekstury na ścianie zaczynają falować i widać wtedy kolor niebieski. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić. Dodam, że używam kamery FPS.

http://imageshack.us/photo/my-images/407/irrlicht.png/
P-46802
Gronek8624
» 2011-12-31 17:34:54
hmm
Ściany masz generowane czy z pliku ??
Bo jak zgaduje to ściany są tak blisko że po prostu engine widzi je jako jedność i miesza się :)

sorry jak napisałem jakieś głupoty dawno nic nie na pisałem bo szkoła i trochę wyleciało z głowy
P-46839
kampar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-01 12:31:03
Ściany mam z pliku (.3ds), robiłem je w blenderze i oryginalna odległość między bokami ściany wynosi 0.04. Tekstura jest w .png i nakładam ją przez irrlichta.
P-46882
kampar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-02 21:02:11
Powiększyłem rozmiary modelu i tekstury 2 razy i dalej problem występuje, więc to chyba nie jest problem odległości.
P-47083
DejaVu
» 2012-01-02 21:27:56
Strzelam, że to chodzi o dokładność bufora głębi (bufora Z). Zapewne bufor Z masz 16 bitowy, a nie 32 bitowy. Wówczas takie efekty mogą się pojawiać.
P-47090
kampar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-03 16:44:09
Zmieniłem na 32 (próbowałem też inne wartości), ale nic to nie dało.
P-47129
Gronek8624
» 2012-01-04 19:20:57
Hmm zwiększ odległość pomiędzy nimi a jak to nie po może to tylko mam jedno to powiedzenia
Ucz się OpenGL 
P-47248
« 1 »
  Strona 1 z 1