[Irrlicht] Falowanie tekstury
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-04 19:20
kampar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Irrlicht] Falowanie tekstury » 2011-12-31 13:22:14 Wyświetlam sześcian, którego każda ściana jest osobnym modelem (prostopadloscianem). Te sześć ścian ściśle do siebie przylegają (dla każdej osobno ustawiam pozycje i rotacje). Każda ściana z zewnątrz ma kolor zielony, a wewnątrz niebieski. No i gdy oddalam kamerę od sześcianu to krawędzie tekstury na ścianie zaczynają falować i widać wtedy kolor niebieski. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić. Dodam, że używam kamery FPS.
http://imageshack.us/photo/my-images/407/irrlicht.png/ |
|
Gronek8624 |
» 2011-12-31 17:34:54 hmm Ściany masz generowane czy z pliku ?? Bo jak zgaduje to ściany są tak blisko że po prostu engine widzi je jako jedność i miesza się :)
sorry jak napisałem jakieś głupoty dawno nic nie na pisałem bo szkoła i trochę wyleciało z głowy |
|
kampar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-01 12:31:03 Ściany mam z pliku (.3ds), robiłem je w blenderze i oryginalna odległość między bokami ściany wynosi 0.04. Tekstura jest w .png i nakładam ją przez irrlichta. |
|
kampar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-02 21:02:11 Powiększyłem rozmiary modelu i tekstury 2 razy i dalej problem występuje, więc to chyba nie jest problem odległości. |
|
DejaVu |
» 2012-01-02 21:27:56 Strzelam, że to chodzi o dokładność bufora głębi (bufora Z). Zapewne bufor Z masz 16 bitowy, a nie 32 bitowy. Wówczas takie efekty mogą się pojawiać. |
|
kampar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-03 16:44:09 Zmieniłem na 32 (próbowałem też inne wartości), ale nic to nie dało. |
|
Gronek8624 |
» 2012-01-04 19:20:57 Hmm zwiększ odległość pomiędzy nimi a jak to nie po może to tylko mam jedno to powiedzenia Ucz się OpenGL |
|
« 1 » |