Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 5] Bomba

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-02 21:37
Autor Wiadomość
Aclber
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro 5] Bomba
» 2012-01-02 20:52:41
Witam.
Otóż chciałbym aby ludek którym się poruszam stawiał bomby, na razie tylko stawiał i np niszczył gracz ( koniec gry _ jeśli jest w odległości np 2 kafelek ( mapa kafelkowa).
Jednak nie mam pomysłu jak zacząć pisać tą bombę.
Jak ustawić czas wybuchu np na 3 sekundy  i siłę rażenia na 2 kafelki w cztery strony świata ?
P-47082
kampar
» 2012-01-02 21:05:53
Jeżeli gracz będzie znajdował się X pikseli od wybuchającej bomby to przegrywa. Zależy od tego jak obsługujesz mapę i pozycje graczy.
P-47084
Gabes
» 2012-01-02 21:08:24
Tworzysz tablice dwu wymiarową np. 10 na 10 .
zerujesz tablice , wpisujesz na pozycji ludka do tablicy 3 po sekundzie sprawdzasz wszystkie elementy i wszystko co większe od zera zmniejszasz o jeden , a gdy jeden to bum. i wpisujesz zero.
P-47085
Aclber
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-02 21:09:39
Ok,to z tym jakoś sobie dam radę ale mam inny problem.
Jak ustawić aby bomba po wciśnięciu spacji była na ekranie przez 3 sekundy, bo teraz mam tak, iż jak wcisnę spację to bomba pokazuje się na ułamek sekundy i znika. ( wiem że to przez al_flip_display , tylko nie wiem jak połączyć pokazywanie bomby i poruszanie ludkiem)

At up: a jak sprawdzić po "sekundzie" ?

P-47088
Gronek8624
» 2012-01-02 21:31:07
w pętli gry dajesz timery i tyle bo nie sądzę byś miał tam tyle rzeczy by nowy wątek zakładać XD

czyli tak



C/C++
void booba( int sek )
{
    clock_t boom;
    time( & boom );
   
    if( boom * CLOCKS_PER_SEC <= sek )
    {
        //wyświetlenie bomby
    }
    else
    {
        // wybuch
    }
   
};
Jest wiele sposobów na to .

To jest na raz dwa napisane więc za błędy przepraszam
P-47091
DejaVu
» 2012-01-02 21:37:52
Do autora tematu: zanim zaczniesz walczyć dalej z bombą sugeruję zapoznać się jeszcze z jednym artykułem: Jak zacząć programowanie?. Wydaje mi się, że rzuci Ci to nieco światła na Twój plan zrobienia gry i problem tykającej bomby ;)
P-47093
« 1 »
  Strona 1 z 1