[Allegro 5] Bomba
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-02 21:37
Aclber Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 5] Bomba » 2012-01-02 20:52:41 Witam. Otóż chciałbym aby ludek którym się poruszam stawiał bomby, na razie tylko stawiał i np niszczył gracz ( koniec gry _ jeśli jest w odległości np 2 kafelek ( mapa kafelkowa). Jednak nie mam pomysłu jak zacząć pisać tą bombę. Jak ustawić czas wybuchu np na 3 sekundy i siłę rażenia na 2 kafelki w cztery strony świata ?
|
|
kampar |
» 2012-01-02 21:05:53 Jeżeli gracz będzie znajdował się X pikseli od wybuchającej bomby to przegrywa. Zależy od tego jak obsługujesz mapę i pozycje graczy. |
|
Gabes |
» 2012-01-02 21:08:24 Tworzysz tablice dwu wymiarową np. 10 na 10 .
zerujesz tablice , wpisujesz na pozycji ludka do tablicy 3 po sekundzie sprawdzasz wszystkie elementy i wszystko co większe od zera zmniejszasz o jeden , a gdy jeden to bum. i wpisujesz zero. |
|
Aclber Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-02 21:09:39 Ok,to z tym jakoś sobie dam radę ale mam inny problem. Jak ustawić aby bomba po wciśnięciu spacji była na ekranie przez 3 sekundy, bo teraz mam tak, iż jak wcisnę spację to bomba pokazuje się na ułamek sekundy i znika. ( wiem że to przez al_flip_display , tylko nie wiem jak połączyć pokazywanie bomby i poruszanie ludkiem)
At up: a jak sprawdzić po "sekundzie" ?
|
|
Gronek8624 |
» 2012-01-02 21:31:07 w pętli gry dajesz timery i tyle bo nie sądzę byś miał tam tyle rzeczy by nowy wątek zakładać XD czyli tak void booba( int sek ) { clock_t boom; time( & boom ); if( boom * CLOCKS_PER_SEC <= sek ) { } else { } }; Jest wiele sposobów na to . To jest na raz dwa napisane więc za błędy przepraszam |
|
DejaVu |
» 2012-01-02 21:37:52 Do autora tematu: zanim zaczniesz walczyć dalej z bombą sugeruję zapoznać się jeszcze z jednym artykułem: Jak zacząć programowanie?. Wydaje mi się, że rzuci Ci to nieco światła na Twój plan zrobienia gry i problem tykającej bomby ;) |
|
« 1 » |