Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Teoria] Każdy NPC w oddzielnym wątku?

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-10 15:07
Autor Wiadomość
jsc
» 2012-01-10 13:11:00
No nie, ale jak rozstrzygamy w grze, kto ma większy refleks?

Po za tym:
A czy w życiu jest tak, że dwie osoby w tym samym zasięgu zobaczą siebie nawzajem w tym samym czasie? :P nie :)

Generalnie druga osoba później, ale zobaczy.
P-47824
wizardus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-10 13:39:55
@jsc

No ale jednak, można to załatwić systemem takim, że:

1. Pierwsza funkcja tworzy jakąś tam tablice ruchów i.t.d
2. Druga funkcja dopiero odpowiada za wykonanie ruchu.

Wtedy każdy NPC najpierw zauważy innego NPC a dopiero zacznie się ruch, czyż nie ?

(do tego można np. dodać, że taki wilk, nie ma widoczności w kształcie koła a tylko jego wycinka - przecież na plecach oczu nie ma)
P-47825
jsc
» 2012-01-10 15:06:13
Logiczniej jest to podzielić to na takie fazy:
1) Wszystkie NPC wykonują operacje na narządach zmysłów
2) Wszystkie NPC decydują co zrobić dalej
3) Wszystkie NPC robią co tam wymyśliły

I jak sobie to rozbiliśmy na takie fazy, to można symulować refleks odpowiednio do każdej abstrakcji (np. w pierwszej fazie zastosuje się sieci neuronowe o różnych jakości, a w fazie można zrobić drzewa decyzyjne o różnym stopniu złożoności).

A z tym kołem to takie uproszczenie, żeby nie trzeba było się zastanawiać co gdzie patrzy.
P-47830
wizardus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-10 15:07:29
@jsc nie no jasne rozumiem te fazy, ten mój schemat to raczej taki uproszczony był, i w pkt 1. mieszczą się Twoje dwa ogólnie :)
P-47831
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3