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problem z grą

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-15 20:36
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mejdzer
Temat założony przez niniejszego użytkownika
problem z grą
» 2012-01-15 20:36:13
Witam serdecznie, piszę grę na studia i mam pewien problem, nie mogę poradzic sobie z losowym pojawianiem sie elementu na 'torach' i jego ruchem (samochod się 'zacina'), czy mógłby mi ktoś na szybko pomóc z tym ?

Oto kod:


C/C++
#include <windows.h>
#include <graphics.h>
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#define SLEEP 100
#define POKAZ 1
#define UKRYJ 0
#define ESCAPE 27
#include "samochod.cpp"

int main()
{
    int errorcode;
    int x, y;
   
    initwindow( getmaxwidth() / 2, getmaxheight() / 2 );
    errorcode = graphresult();
    if( errorcode != grOk ) {
        printf( "Blad BGI: %s\n", grapherrormsg( errorcode ) );
        printf( "Wcisnij dowolny klawisz, zeby zakonczyc:" );
        getch();
    } else { x = getmaxx() / 2 - SZER / 2;
        y = getmaxy() / 2 - WYS / 2;
       
       
       
       
       
        line( 200, 0, 200, 250 );
        line( 250, 0, 250, 150 );
        line( 300, 0, 300, 150 );
        line( 350, 0, 350, 150 );
        line( 400, 0, 400, 250 );
        line( 200, 250, 400, 250 );
        line( 250, 215, 250, 250 );
        line( 300, 215, 300, 250 );
        line( 350, 215, 350, 250 );
       
        int m = 0, tor, wspolrzedna;
       
       
       
        while( 1 ) {
            samochod( x, y, POKAZ );
            char znak;
            do {
               
                tor = 1 + rand() /( float( RAND_MAX ) + 1 ) * 4;
                if( tor == 1 || tor == 2 || tor == 3 || tor == 4 ) {
                    if( tor == 1 || tor == 2 || tor == 3 ) {
                        if( tor == 1 || tor == 2 ) {
                            if( tor == 1 ) {
                                wspolrzedna = 225;
                            }
                            else {
                                wspolrzedna = 275;
                            }
                        }
                        else {
                            wspolrzedna = 325;
                        }
                    }
                    else {
                        wspolrzedna = 375;
                    }
                }
                if( kbhit() == 1 ) {
                    znak = getch();
                   
                    circle( tor, m, 10 );
                    Sleep( 50 );
                    setcolor( BLACK );
                    circle( tor, m, 10 );
                    setcolor( WHITE );
                    m = m + 5;
                   
                    if( znak == 75 || znak == 77 ) {
                        if( znak == 75 ) {
                            if( x > 205 ) {
                                samochod( x, y, UKRYJ );
                                x = x - 4;
                                samochod( x, y, POKAZ );
                            }
                            else {
                                x = x;
                            }
                        }
                        else {
                            if( x < 380 ) {
                                samochod( x, y, UKRYJ );
                                x = x + 4;
                                samochod( x, y, POKAZ );
                            }
                            else {
                                x = x;
                            }
                        }
                    }
                }
               
            } while( znak != 27 );
           
           
        }
       
        closegraph();
    }
   
   
}
P-48331
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