[SFML, C++] Ruch po okręgu
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-20 22:44
ison |
» 2012-01-20 15:58:48 @maestro
mamy 2 obiekty, A i B, zakładając, że chcesz aby obiekt B okrążał obiekt A
Ax Ay to pozycja obiektu A
Bx By to pozycja obiektu B
d to jakaś określona odległość obiektu A od obiektu B przy okrążaniu
wyliczanie pozycji dla obiektu B:
float arc = 0.f; ... Bx = Ax + cos( arc ) * d; By = Ay + sin( arc ) * d; arc += 0.05f;
|
|
Dark |
» 2012-01-20 16:10:06 jeśli chcesz zrobić model oparty na fizyce to skorzystaj ze wzoru Newtona na siłę grawitacji, a planety poruszają się po elipsach( ale jak chcesz to okręgi się nadają też).
|
|
hincu |
» 2012-01-20 16:25:53 pamietaj ze musisz tez uwzglednic szer i wys objektu w przeciwnym wypadku objekt bedzie sie poruszal wokol podanego pkt |
|
ison |
» 2012-01-20 16:29:58 pamietaj ze musisz tez uwzglednic szer i wys objektu w przeciwnym wypadku objekt bedzie sie poruszal wokol podanego pkt
|
a co za różnica czy się obraca wokół punktu czy wokół koła czy okręgu? przecież to dokładnie to samo...
obiekt pisze się przez 'i' a nie przez 'j'... język polski nie jest aż tak trudny :D |
|
hincu |
» 2012-01-20 16:45:56 ty sie odwal od mojej gramatyki jak jestem na high'u :P no roznicy niby nie ma ale wtedy bedzie mu ten ruch dziwnie wychodzil po wyswietlaniu sprajtow |
|
Dark |
» 2012-01-20 19:23:43 obiekt obraca się wokół środka ciężkości w tym przypadku jest to środek obiektu czyli punkt |
|
maestro Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-20 22:44:38 narazie zrobie animacje ,fizyka to na początek troche za dużo
no taa no sorki żę chce znać pewne odpowiedzi ,ale mam mało doczynienia z algebrą
a nakierować podałemm wzór w ostatnim kodzie i co nic nie powiedziałęś na ten temat
a tera pobawie sie dalej tym usttrojstwem
dzięki super działa ja bym nie znalazł tego działania aż się w głowie kręci (te twoje arc -y to troche za duże bo wstrząsające)
też się nauczyłem rozpoznaje elementy tego wzoru
|
|
1 2 3 4 « 5 » |