Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML, C++] Ruch po okręgu

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-20 22:44
Autor Wiadomość
ison
» 2012-01-20 15:58:48
@maestro
mamy 2 obiekty, A i B, zakładając, że chcesz aby obiekt B okrążał obiekt A
Ax Ay to pozycja obiektu A
Bx By to pozycja obiektu B
d to jakaś określona odległość obiektu A od obiektu B przy okrążaniu

wyliczanie pozycji dla obiektu B:
C/C++
float arc = 0.f;
...
Bx = Ax + cos( arc ) * d;
By = Ay + sin( arc ) * d;
arc += 0.05f; //zależne od czasu klatki, jeśli używasz delty to wymnóż sobie przez deltę
P-48918
Dark
» 2012-01-20 16:10:06
jeśli chcesz zrobić model oparty na fizyce to skorzystaj ze wzoru Newtona na siłę grawitacji, a planety poruszają się po elipsach( ale jak chcesz to okręgi się nadają też).
P-48926
hincu
» 2012-01-20 16:25:53
pamietaj ze musisz tez uwzglednic szer i wys objektu w przeciwnym wypadku objekt bedzie sie poruszal wokol podanego pkt
P-48929
ison
» 2012-01-20 16:29:58
pamietaj ze musisz tez uwzglednic szer i wys objektu w przeciwnym wypadku objekt bedzie sie poruszal wokol podanego pkt
a co za różnica czy się obraca wokół punktu czy wokół koła czy okręgu? przecież to dokładnie to samo...
obiekt pisze się przez 'i' a nie przez 'j'... język polski nie jest aż tak trudny :D
P-48930
hincu
» 2012-01-20 16:45:56
ty sie odwal od mojej gramatyki jak jestem na high'u :P
no roznicy niby nie ma ale wtedy bedzie mu ten ruch dziwnie wychodzil po wyswietlaniu sprajtow
P-48931
Dark
» 2012-01-20 19:23:43
obiekt obraca się wokół środka ciężkości w tym przypadku jest to środek obiektu czyli punkt
P-48953
maestro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-20 22:44:38
narazie zrobie  animacje ,fizyka to na początek troche za dużo

no taa no sorki żę chce znać pewne odpowiedzi ,ale mam mało doczynienia z algebrą
a nakierować podałemm wzór w ostatnim kodzie i co nic nie powiedziałęś na ten temat
a tera pobawie sie dalej tym usttrojstwem


dzięki super działa ja bym nie znalazł tego działania aż się w głowie kręci (te twoje arc -y to troche za duże bo wstrząsające)
też się nauczyłem rozpoznaje elementy tego wzoru

P-48986
1 2 3 4 « 5 »
Poprzednia strona Strona 5 z 5