Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Poruszanie NPC

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-17 20:34
Autor Wiadomość
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Poruszanie NPC
» 2012-01-17 14:33:48
Witam, mam problem ponieważ stworzyłem sobie "potwora" który porusza się od ściany do ściany, zn. jak napotka na swojej drodze przeszkode to się od niej odbija itp. Otóż w moim projekcie poruszam mapą i mam problem gdyż jak mój potwór będzie za moim polem widzenia to dzieją się z nim niepożądane rzeczy...
A ja chcę, że nawet jak będę na drugim końcu mapy to, żeby potwór nadal chodził od ściany do ściany...
Mój kod:
C/C++
void poruszanie_potwor()
{
    anim_potwor++;
    if( getpixel( bufor, potwor1_x + 50, potwor1_y + 45 ) == makecol( 63, 72, 204 ) && getpixel( bufor, potwor1_x + 50, potwor1_y + 5 ) == makecol( 63, 72, 204 ) && zwrot == 0 )
    {
        potwor1_x++;
    }
    else
    {
        potwor1_x--;
        zwrot = 1;
    }
    if( getpixel( bufor, potwor1_x, potwor1_y + 45 ) != makecol( 63, 72, 204 ) && getpixel( bufor, potwor1_x, potwor1_y + 5 ) != makecol( 63, 72, 204 ) && zwrot == 1 )
    {
        zwrot = 0;
    }
P-48493
pekfos
» 2012-01-17 15:24:57
Nie rozumiesz swojego kodu..
Jak robisz kolizje per-pixel biorąc dane z bufora, to co ma się niby dziać jak potwór będzie poza buforem?

Potwór porusza się po lini, więc określ jego współrzędne w których ma zmieniać kierunek, a dalej już (chyba) wiesz co zrobić..
P-48502
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-17 16:40:25
Tak, ale jak dam konkretne współrzędne w których ma zmienić kierunek to jak potwor wyjdzie poza bufor to i tak się chyba zbuguje?
P-48532
pekfos
» 2012-01-17 18:06:23
..
te współrzędne nie mają być na sztywno.. Zwykłe względne współrzędne.. Potwór ma chodzić od punktu 0,0 do np 50,0 ..
P-48566
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-17 19:17:31
Nir rozumiem za bardzo albo Ty nie rozumiesz mnie ;/ (bez obrazy)

Twoim sposobem będę musiał podawać konkretne współrzędne gdzie potwór ma się zatrzymać i odbić?
P-48580
Drraven
» 2012-01-17 20:01:58
Albo zmienne :)
P-48587
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-17 20:05:39
Ale.... dobra juz nic.
A jak potwor wyjdzie poza bufor to chyba się i tak wszystko zepsuje??
P-48588
SeaMonster131
» 2012-01-17 20:06:26
Możesz go też po prostu wyświetlać kiedy będzie tylko widoczny na ekranie, tzn. jeżeli będzie widoczny to wtedy ma się poruszać, inaczej bd stać w miejscu ;)
P-48589
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona