Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Poruszanie NPC » 2012-01-17 14:33:48 Witam, mam problem ponieważ stworzyłem sobie "potwora" który porusza się od ściany do ściany, zn. jak napotka na swojej drodze przeszkode to się od niej odbija itp. Otóż w moim projekcie poruszam mapą i mam problem gdyż jak mój potwór będzie za moim polem widzenia to dzieją się z nim niepożądane rzeczy... A ja chcę, że nawet jak będę na drugim końcu mapy to, żeby potwór nadal chodził od ściany do ściany... Mój kod: void poruszanie_potwor() { anim_potwor++; if( getpixel( bufor, potwor1_x + 50, potwor1_y + 45 ) == makecol( 63, 72, 204 ) && getpixel( bufor, potwor1_x + 50, potwor1_y + 5 ) == makecol( 63, 72, 204 ) && zwrot == 0 ) { potwor1_x++; } else { potwor1_x--; zwrot = 1; } if( getpixel( bufor, potwor1_x, potwor1_y + 45 ) != makecol( 63, 72, 204 ) && getpixel( bufor, potwor1_x, potwor1_y + 5 ) != makecol( 63, 72, 204 ) && zwrot == 1 ) { zwrot = 0; }
|
|
pekfos |
» 2012-01-17 15:24:57 Nie rozumiesz swojego kodu.. Jak robisz kolizje per-pixel biorąc dane z bufora, to co ma się niby dziać jak potwór będzie poza buforem?
Potwór porusza się po lini, więc określ jego współrzędne w których ma zmieniać kierunek, a dalej już (chyba) wiesz co zrobić.. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-17 16:40:25 Tak, ale jak dam konkretne współrzędne w których ma zmienić kierunek to jak potwor wyjdzie poza bufor to i tak się chyba zbuguje? |
|
pekfos |
» 2012-01-17 18:06:23 .. te współrzędne nie mają być na sztywno.. Zwykłe względne współrzędne.. Potwór ma chodzić od punktu 0,0 do np 50,0 .. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-17 19:17:31 Nir rozumiem za bardzo albo Ty nie rozumiesz mnie ;/ (bez obrazy)
Twoim sposobem będę musiał podawać konkretne współrzędne gdzie potwór ma się zatrzymać i odbić? |
|
Drraven |
» 2012-01-17 20:01:58 Albo zmienne :)
|
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-17 20:05:39 Ale.... dobra juz nic. A jak potwor wyjdzie poza bufor to chyba się i tak wszystko zepsuje?? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-01-17 20:06:26 Możesz go też po prostu wyświetlać kiedy będzie tylko widoczny na ekranie, tzn. jeżeli będzie widoczny to wtedy ma się poruszać, inaczej bd stać w miejscu ;) |
|
« 1 » 2 |