przekazywanie wskaznika obiektu do funkcji
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-19 18:14
DejaVu |
» 2012-01-19 13:44:31 tylko ze teraz kompilator krzyczy ze nie moge zmieniac typow czy cos takiego ;p
|
Wklej linijkę w której krzyczy, a później pomyśl dlaczego krzyczy. Generalnie zbliżasz się do rozwiązania problemu. |
|
ptaq Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-19 16:41:29 w sumie tam juz tak namieszalem, ze sam nie potrafie wyjasnic dlaczego
mam teraz tak:
Clasa * wsk;
wsk = & nowyObiekt;
modyfikuj( wsk );
i funkcja
void modyfikuj( Clasa * wsk ) { std::cout << wsk; }
|
|
pekfos |
» 2012-01-19 16:53:10 Jak dostęp do składowych sobie dałeś, to go masz. |
|
ptaq Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-19 17:19:57 ok ostatnie pytanie w tym temacie ;p
to jak z poziomu tej funkcji dostac sie do skladowych, zeby np zmienic ich wartosc ? |
|
jsc |
» 2012-01-19 17:23:52 Proponuje się zainteresować się metodami dostępowymi, a goły dostęp dostaniesz tak: obiekt.składowa = nowaWartość; |
|
DejaVu |
» 2012-01-19 17:24:20 A jak byś to zrobił spoza tej funkcji? :) |
|
ptaq Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-19 17:36:44 no tak jak napisal @jsc :) |
|
DejaVu |
» 2012-01-19 17:39:03 jsc napisał jak dostać się do danych jeżeli pracujesz na obiekcie. Ty pracujesz na wskaźniku na obiekt, więc najpierw musisz z niego wydobyć obiekt lub posłużyć się operatorem -> . Przykłady masz w jednym z rozdziałów: Wskaźniki. |
|
1 « 2 » 3 |