Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[allegro]Wyrównywanie bitmap do siatki.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-21 20:47
Autor Wiadomość
TenNewbie
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[allegro]Wyrównywanie bitmap do siatki.
» 2012-01-21 18:49:07
Witam, mam mapę kafelkową i chciałbym tak, aby po przesunięciu bitmapy na tą mapę, wyrównywał się ten obrazek do najbliższego kafelka.

wiem że można to zrobić tak:
C/C++
if( obrazek_x > 50 && obrazek_x < 100 && obrazek_y > 50 && obrazek_y < 100 )
{
    obrazek_x = 50;
    obrazek_y = 50;
}

Ale byłoby trzeba strasznie dużo takich ifów, nie da się tego zrobić jakoś lepiej?
Z góry dziękuje za pomoc.
P-49041
ison
» 2012-01-21 18:50:10
C/C++
obrazek_x =(( int ) obrazek_x / 50 ) * 50;
obrazek_y =(( int ) obrazek_y / 50 ) * 50;

lub

C/C++
obrazek_x = int( obrazek_x -( int ) obrazek_x % 50 );
obrazek_y = int( obrazek_y -( int ) obrazek_x % 50 );

rzutuję bo nie wiem jakiego typu masz obrazek_x i obrazek_y
powyższe rozwiązania zadziałają nawet jeśli są floaty lub double
P-49042
TenNewbie
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-01-21 20:47:16
Okey, dzięki za szybką odpowiedź
P-49048
« 1 »
  Strona 1 z 1