[allegro]Wyrównywanie bitmap do siatki.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-01-21 20:47
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro]Wyrównywanie bitmap do siatki. » 2012-01-21 18:49:07 Witam, mam mapę kafelkową i chciałbym tak, aby po przesunięciu bitmapy na tą mapę, wyrównywał się ten obrazek do najbliższego kafelka. wiem że można to zrobić tak: if( obrazek_x > 50 && obrazek_x < 100 && obrazek_y > 50 && obrazek_y < 100 ) { obrazek_x = 50; obrazek_y = 50; } Ale byłoby trzeba strasznie dużo takich ifów, nie da się tego zrobić jakoś lepiej? Z góry dziękuje za pomoc. |
|
ison |
» 2012-01-21 18:50:10 obrazek_x =(( int ) obrazek_x / 50 ) * 50; obrazek_y =(( int ) obrazek_y / 50 ) * 50; lub obrazek_x = int( obrazek_x -( int ) obrazek_x % 50 ); obrazek_y = int( obrazek_y -( int ) obrazek_x % 50 );
rzutuję bo nie wiem jakiego typu masz obrazek_x i obrazek_y powyższe rozwiązania zadziałają nawet jeśli są floaty lub double |
|
TenNewbie Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-01-21 20:47:16 Okey, dzięki za szybką odpowiedź |
|
« 1 » |