Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Strzelanie do wrogów

Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-03 22:23
Autor Wiadomość
radmack
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Strzelanie do wrogów
» 2012-02-02 23:41:55
Na razie interesuje mnie tylko strona teoretyczna. Sprawa wygląda tak: mam klasę postać, w niej przechowuję między innymi współrzędne. Potem tworzę tablicę typu postać i przelatuję pętlą po wszystkich wrogach poruszając i wyświetlając ich. I tu moje pierwsze pytanie. Jak mogę rozpoznać, którego wroga trafiłem, skoro jest ich ponad 100, a ja operuję tylko komórką tabeli i nie wiem, który jest który? Respią się losowo i nie wiem, jak takiego trafionego wroga zdjąć ze sceny na kilka sekund. Jak mogę to zrobić?

I drugie pytanie. Mam kolizje na drugim buforze, każda postać ma swoją maskę, dzięki której sprawdzam kolizje. Postać jest obracana za pomocą myszki używając trygonometrii. Myślałem jak zaprogramować strzelanie w wybrany punkt. Sądziłem, że zrobię to liniowo sprawdzając kolizje na drodze od karabinu do myszki i dalej do krańca ekranu używając kąta między ludzikiem a myszką, jednak nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Tu już prosiłbym o konkretniejszy przykład, jak coś takiego zrobić.

pozdrawiam
P-50032
draculeq
» 2012-02-03 07:02:43
1. Przelatujesz przez tablicę forkiem z ifem kolizji i jeśli ifek zadziała to "zdejmij" go.

2. Tak samo, sprawdzasz wszystkie pociski z wszystkimi przeciwnikami i jak któryś trafi to...
P-50039
radmack
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-03 17:01:36
Tak, kolizje są sprawdzane przed wyświetleniem wroga na ekran, a dokładniej przed ruszeniem go. Ale jak mam sprawdzić kolizje z pociskami? Nie mogę przecież sprawdzać każdego pixela wroga po kolei.
P-50067
waxx
» 2012-02-03 17:29:15
To sprawdzaj po prostu AABB, a potem ewentualnie pixelperfect. Ale przy szybkich pociskach raczej to niepotrzebne.
P-50068
radmack
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-03 22:23:10
Ok, wyklarował mi się pewien pomysł i posiedzę nad tym. Jeśli nie dam rady, zwrócę się jeszcze w tym temacie o pomoc.
P-50097
« 1 »
  Strona 1 z 1