Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Kodowanie obrazków i raster w SDL'u

Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-07 21:17
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Kodowanie obrazków i raster w SDL'u
» 2012-02-07 11:31:26
Czesc. Wiem juz ze obrazki koduje sie za pomocą bitów ale dziwi mnie jedno: Otwieram zakodowane obrazki gier (np z Gothica) i wyskakują znaczki ASCII. Czy jesli zapisze kod binarny w pliku i go odczytam to tez beda te znaki? Chce zrobic raster(nie wiem czy to sie tak nazywa bo tylko to przeczytałem) w SDL'u ale nie wiem jak sie za to zabrac. Tzn odczytywanie bitow to łatwizna ale wyswietlanie pojedynczych to troche za bardzo zagmatwane. I jeszcze jedno:
Powiedzmy że odczytałem już wszystkie bity z pliku. Ale program nadal przechowuje ostatniego bita i odczytuje go w nieskaczonosc. Jak zrobić aby to sie konczyło przy ostatnim bicie? Nie chce dopisywania jeszcze jednego bita który oznacza koniec. Ten sam problem miałem przy kodowaniu tekstu. Poradziłem sobie z tym ale w brzydki sposób. Ktos kto pisał tekst który ma być zakodowany musiał postawic na koncu znaczek "`" bo inaczek program w jakies 3 sek z jego kodowanego pliku (powiedzmy .txt) zrobi giganta o wielkosci ok 100MB. Wiem ze moja wiedza w c++ jest marna ale zaczelem sie uczyc na nowo wszystkich żeczy. Znam operatory bitowe np << i >> ale nie wiem jak sobie z tym poradzic. Dzieki!

EDIT:
Poprawiłem z ANSI na ASCII
P-50241
npHard
» 2012-02-07 20:28:28
Otwieram zakodowane obrazki gier (np z Gothica) i wyskakują znaczki ANSI
Chyba ASCII, bo ANSI to taka instytucja w USA zajmująca się różnymi standardami...

No a czym są znaczki ASCII jak nie ciągiem bitów?
P-50331
pekfos
» 2012-02-07 20:32:23
Bit != bajt.

Zadaj normalne pytanie. Wątpię, że ktoś zgadnie o co Ci dokładnie chodzi.
P-50334
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-07 21:17:51
Przeciez wiem ze bit to 1/8 bajta. Nigdzie nie napisałem że jest inaczej.
P-50346
« 1 »
  Strona 1 z 1