[C++] Kodowanie obrazków i raster w SDL'u
Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-07 21:17
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Kodowanie obrazków i raster w SDL'u » 2012-02-07 11:31:26 Czesc. Wiem juz ze obrazki koduje sie za pomocą bitów ale dziwi mnie jedno: Otwieram zakodowane obrazki gier (np z Gothica) i wyskakują znaczki ASCII. Czy jesli zapisze kod binarny w pliku i go odczytam to tez beda te znaki? Chce zrobic raster(nie wiem czy to sie tak nazywa bo tylko to przeczytałem) w SDL'u ale nie wiem jak sie za to zabrac. Tzn odczytywanie bitow to łatwizna ale wyswietlanie pojedynczych to troche za bardzo zagmatwane. I jeszcze jedno:
Powiedzmy że odczytałem już wszystkie bity z pliku. Ale program nadal przechowuje ostatniego bita i odczytuje go w nieskaczonosc. Jak zrobić aby to sie konczyło przy ostatnim bicie? Nie chce dopisywania jeszcze jednego bita który oznacza koniec. Ten sam problem miałem przy kodowaniu tekstu. Poradziłem sobie z tym ale w brzydki sposób. Ktos kto pisał tekst który ma być zakodowany musiał postawic na koncu znaczek "`" bo inaczek program w jakies 3 sek z jego kodowanego pliku (powiedzmy .txt) zrobi giganta o wielkosci ok 100MB. Wiem ze moja wiedza w c++ jest marna ale zaczelem sie uczyc na nowo wszystkich żeczy. Znam operatory bitowe np << i >> ale nie wiem jak sobie z tym poradzic. Dzieki!
EDIT:
Poprawiłem z ANSI na ASCII |
|
npHard |
» 2012-02-07 20:28:28 Otwieram zakodowane obrazki gier (np z Gothica) i wyskakują znaczki ANSI |
Chyba ASCII, bo ANSI to taka instytucja w USA zajmująca się różnymi standardami...
No a czym są znaczki ASCII jak nie ciągiem bitów? |
|
pekfos |
» 2012-02-07 20:32:23 Bit != bajt.
Zadaj normalne pytanie. Wątpię, że ktoś zgadnie o co Ci dokładnie chodzi. |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-07 21:17:51 Przeciez wiem ze bit to 1/8 bajta. Nigdzie nie napisałem że jest inaczej. |
|
« 1 » |