Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Podążanie do celu

Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-24 14:49
Autor Wiadomość
maestro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-19 20:32:04
nie pisz nic
jakbyś nie wiedział to szukam
tylko że miło by było, skoro coś wiesz to byś się pochwalił ,albo się nie odzywaj
P-51036
akwes
» 2012-02-19 20:37:30
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
P-51038
pekfos
» 2012-02-19 20:38:19
P-51039
maestro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-19 21:08:13
ktoś napisał (-Pi/2,Pi/2)
na
http://forum.4programmers.net/C_i_.NET/123992-Jak_obliczyc_kat_pomiedzy_punktami
właśnie ten zakres mnie martwi żaden tan jak widzę nie był mi potrzebny ,a raczej był zbędny
radiany otrzymam od -45 i do 45 stopnia

a dokładnie 57.324840764331210191082802547771 i -57.324840764331210191082802547771
P-51043
akwes
» 2012-02-19 21:20:15
Również ciekawy jest drugi wynik.
Bo oczywiście metod policzenia może być kilka

Kąt pomiędzy punktami A, B w układzie współrzędnych
P-51046
maestro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-19 21:38:55
i moje działania podają dokładnie to samo
K=((XB-XA)/R)*180/pi

K=((XB-XA)/R)*180/pi

K=((YB-YA)/R)*180/pi

K=((YB-YA)/R)*180/pi

i to ja nic nie szukam ja nawet to sprawdziłem
kąt o mierze przynajmniej 180 stopni

ka[1]=270-atan2(( ya[0] - ya[1]),( xa[0] - xa[1])) * 180 / M_PI+180; ten wzór działa tak samo
270-atan((PLAYER.y-ALIEN.y)/(PLAYER.x-ALIEN.x))*180/M_PI  to samo

skoro według was to są wzory na 360 stopni to powodzenia

ja tu nie widzę innych wyników po za tym gdy r jest równe 90 stopni
wtedy xb-xa=r więc wynik działania nie może być równy 90 bo 90 to 1.57 radianów ,a nie 1

widać że trzeba użyć warunków 

 ka[1]=270-atan2(( ya[0] - ya[1]),( xa[0] - xa[1])) * 180 / M_PI+180;
poprawiłem kod wstawiłem to co powyżej


P-51053
akwes
» 2012-02-19 23:02:02
Większość (jak nie wszystkie) funkcji trygonometrycznych w c++ zwraca swój wynik w radianach, ponieważ to radiany są  jednostką (pochodną ale jednak) w układzie SI.

Większość funkcji w bibliotekach graficznych jednak przyjmuje miarę w stopniach bądź w unsigned char (czyli 0-255).

Ty się pytasz jak "wyznaczyć radiany". Wyznaczyć. Nie przeliczyć. Wyznaczyć czyli między czymś a czymś, biorąc pod uwagę temat zapewne chodzi Ci o wyznaczenie konta w radianach między punktem A a punktem B. Reszta Twojego postu to po prostu bełkot. "mogę określić kąty 45". 45 czego? Kąty w czym, czego i do czego? Potem mówisz że kąt ma zasięg? Wszystko to zlepki haseł, które nic nie mówią.

Nie piszesz z czym dokładnie masz problem ani z czego oczekujesz.

Dostałeś na tacy sposób przeliczania oraz kod, który oblicza kąt między punktami w jednej linii. I to wystarczy żeby dążyć jednym obiektem do drugiego.

Teraz prezentujesz kod, który robi nie wiadomo co gdyż nic nie jest opisane, wszystkie zmienne jakby wylazły z kosmosu, i masz pretensje do nas o coś?
P-51069
maestro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-02-20 00:59:50
wiem co to radian ,a ty weź czytaj dokładniej ,a nie gadaj że nic nie napisałem

a co mnie obchodzi większość
głupie pytanie kąt czego jasne że stopni zasięg podałem stopnie(bo na przykład nie obróci się o więcej niż 45 stopni) obraca się w kierunkach odpowiednich które napisałem i ja potrzebowałem radiany na kąt kapiszi?
pisze co mi z tych wzorów po wychodziło i tyle

a to to niby na radiany co
a[nr].SetRotation(ka[nr]); a co myślisz że zwrot nie jest ważny skoro to ma być gra

a po za tym muszę w tym wzorze wpisać odpowiednie dane oczywiście mogę trochę po przekształcać
xa[nr] += ra[nr] * sin(( ka[nr]*M_PI)/180.0);
ya[nr] += ra[nr] * cos(( ka[nr]*M_PI)/180.0);

gdzie kod jak był to go usunąłem bo był zły więc wpisałem wzór
a o to i on!!!
ka[1]=270-atan2(( ya[0] - ya[1]),( xa[0] - xa[1])) * 180 / M_PI+180;

ej wyluzuj ,jak chcesz nie muszę być miło
no przecież mówię nie miałem do czynienia z pewnymi rzeczami to chyba mam praw dostać jakieś informacje widzę że nawet dostanę dodatkowy bonus (lepiej nie gadać bo się obrazisz)
wyobraź sobie ze ja informatykę mam na razie tylko na poziomie gimnazjum (ledwo zaczęte algorytmy w rysunkach) ,a z trygonometrii miałem cos,sin i chyba tyle
skąd ja mam wywlec te wzory skoro nie miałem nawet zielonego pojęcia c++ uczę się od początku rejestracji 

widać że interesująca jest krytyka niż czyiś wynik pracy w której chciałeś pomóc

a co ja mam podać wszystko na tacy przecież wy mi podaliście (tylko) link to o co ci chodzi

nawet nie zdążyłem odpowiedzieć na wszystko ,a ty piszesz takie głupoty
następnym razem napisze na taką wypowiedź "nie krytykuj skoro ci się nie podoba" (wszystko be ,co? )
jakoś nie doczytałem takich pytań jak teraz trochę za późno na taką wypowiedź dużo by mówić ,ale nie warto ,obyś ....
P-51077
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona