maestro Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-19 20:32:04 nie pisz nic jakbyś nie wiedział to szukam tylko że miło by było, skoro coś wiesz to byś się pochwalił ,albo się nie odzywaj |
|
akwes |
» 2012-02-19 20:37:30 |
|
pekfos |
» 2012-02-19 20:38:19 |
|
maestro Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-19 21:08:13 |
|
akwes |
» 2012-02-19 21:20:15 |
|
maestro Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-19 21:38:55 i moje działania podają dokładnie to samo K=((XB-XA)/R)*180/pi
K=((XB-XA)/R)*180/pi
K=((YB-YA)/R)*180/pi
K=((YB-YA)/R)*180/pi
i to ja nic nie szukam ja nawet to sprawdziłem kąt o mierze przynajmniej 180 stopni
ka[1]=270-atan2(( ya[0] - ya[1]),( xa[0] - xa[1])) * 180 / M_PI+180; ten wzór działa tak samo 270-atan((PLAYER.y-ALIEN.y)/(PLAYER.x-ALIEN.x))*180/M_PI to samo
skoro według was to są wzory na 360 stopni to powodzenia
ja tu nie widzę innych wyników po za tym gdy r jest równe 90 stopni wtedy xb-xa=r więc wynik działania nie może być równy 90 bo 90 to 1.57 radianów ,a nie 1
widać że trzeba użyć warunków
ka[1]=270-atan2(( ya[0] - ya[1]),( xa[0] - xa[1])) * 180 / M_PI+180; poprawiłem kod wstawiłem to co powyżej
|
|
akwes |
» 2012-02-19 23:02:02 Większość (jak nie wszystkie) funkcji trygonometrycznych w c++ zwraca swój wynik w radianach, ponieważ to radiany są jednostką (pochodną ale jednak) w układzie SI.
Większość funkcji w bibliotekach graficznych jednak przyjmuje miarę w stopniach bądź w unsigned char (czyli 0-255).
Ty się pytasz jak "wyznaczyć radiany". Wyznaczyć. Nie przeliczyć. Wyznaczyć czyli między czymś a czymś, biorąc pod uwagę temat zapewne chodzi Ci o wyznaczenie konta w radianach między punktem A a punktem B. Reszta Twojego postu to po prostu bełkot. "mogę określić kąty 45". 45 czego? Kąty w czym, czego i do czego? Potem mówisz że kąt ma zasięg? Wszystko to zlepki haseł, które nic nie mówią.
Nie piszesz z czym dokładnie masz problem ani z czego oczekujesz.
Dostałeś na tacy sposób przeliczania oraz kod, który oblicza kąt między punktami w jednej linii. I to wystarczy żeby dążyć jednym obiektem do drugiego.
Teraz prezentujesz kod, który robi nie wiadomo co gdyż nic nie jest opisane, wszystkie zmienne jakby wylazły z kosmosu, i masz pretensje do nas o coś? |
|
maestro Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-20 00:59:50 wiem co to radian ,a ty weź czytaj dokładniej ,a nie gadaj że nic nie napisałem
a co mnie obchodzi większość głupie pytanie kąt czego jasne że stopni zasięg podałem stopnie(bo na przykład nie obróci się o więcej niż 45 stopni) obraca się w kierunkach odpowiednich które napisałem i ja potrzebowałem radiany na kąt kapiszi? pisze co mi z tych wzorów po wychodziło i tyle
a to to niby na radiany co a[nr].SetRotation(ka[nr]); a co myślisz że zwrot nie jest ważny skoro to ma być gra
a po za tym muszę w tym wzorze wpisać odpowiednie dane oczywiście mogę trochę po przekształcać xa[nr] += ra[nr] * sin(( ka[nr]*M_PI)/180.0); ya[nr] += ra[nr] * cos(( ka[nr]*M_PI)/180.0);
gdzie kod jak był to go usunąłem bo był zły więc wpisałem wzór a o to i on!!! ka[1]=270-atan2(( ya[0] - ya[1]),( xa[0] - xa[1])) * 180 / M_PI+180;
ej wyluzuj ,jak chcesz nie muszę być miło no przecież mówię nie miałem do czynienia z pewnymi rzeczami to chyba mam praw dostać jakieś informacje widzę że nawet dostanę dodatkowy bonus (lepiej nie gadać bo się obrazisz) wyobraź sobie ze ja informatykę mam na razie tylko na poziomie gimnazjum (ledwo zaczęte algorytmy w rysunkach) ,a z trygonometrii miałem cos,sin i chyba tyle skąd ja mam wywlec te wzory skoro nie miałem nawet zielonego pojęcia c++ uczę się od początku rejestracji
widać że interesująca jest krytyka niż czyiś wynik pracy w której chciałeś pomóc
a co ja mam podać wszystko na tacy przecież wy mi podaliście (tylko) link to o co ci chodzi
nawet nie zdążyłem odpowiedzieć na wszystko ,a ty piszesz takie głupoty następnym razem napisze na taką wypowiedź "nie krytykuj skoro ci się nie podoba" (wszystko be ,co? ) jakoś nie doczytałem takich pytań jak teraz trochę za późno na taką wypowiedź dużo by mówić ,ale nie warto ,obyś ....
|
|
1 « 2 » 3 |