Wlasny silnik graficzny
Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-21 20:00
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wlasny silnik graficzny » 2012-02-21 16:48:30 Już sobie wyobrażam co wy sobie musicie myśleć. Chodzi mi o to że chciałem spróbować własnych sił, i napisać silnik. (Teraz tez wiem co myslicie) Chodzi mi o to że oglądałem allegro i sdl source, ale nadal nie wiem jak oni to napisali. Zobaczylem raz w SDL'u że używa jakiś klas(struktur?) z DX'a. Zobaczylem tam co nieco o funkcji main. Oczywiście nie chce napisać fajnego silnik'a. Wiem ile pracy z tym idzie. Mam do was kilka pytań:
1: Czym rozni sie silnik od biblioteki? 2: Ile pracy trzeba zeby umozliwic uzytkownikowi wysietlanie okna? 3: Czy trzeba cos grzebac w funkcji main? 4: W WinApi trzeba uzywac funkcji LRESULT CALLBACK <nazwa>... Dlaczego tej funkcji nie ma w SDL'u czy Allegro? A nawet gdyby to jakim cudem udaje sie im obsługiwać eventy? 5: Czy wszystkie biblioteki używają winapi? 6: Czy ktos z was kiedys robil takie cos. A jezeli tak, to czy mi wytłumaczy na czym to polega? |
|
szyx_yankez |
» 2012-02-21 16:55:23 Kolejny co chce silnik pisać, była już masa takich tematów, poszukaj. |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-21 16:58:17 szyx, PROBOWALEM pisać. Teraz chce najpierw wiedziec jak to jest... |
|
m4tx |
» 2012-02-21 17:01:36 1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_graficznyhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Biblioteka_programistyczna2. Dużo :) 3. Zależy o co Ci chodzi :) 4. Normalnie... SDL to jest właśnie taka "nakładka" na WinAPI (zresztą nie tylko WinAPI). Jak inicjujesz SDL, on wywołuje WinMain, konfiguruje, potem obsługuje eventy, również przez WinAPI... Przynajmniej tak się dzieje na Windowsie. 5. Te Linuksowe nie :P Możesz też zrobić silnik w oparciu o inną bibliotekę, np. GTK+, czy chociażby np. SDL + OpenGL 6. Nabierz doświadczenia większego, a sam będziesz wiedział jak to napisać :) |
|
SeaMonster131 |
» 2012-02-21 18:18:54 2: Ile pracy trzeba zeby umozliwic uzytkownikowi wysietlanie okna? Zalezy, ale zeby same okienko wyswietlic, to w stosunku do całego silnika, jest to prościzna i mało czasu wymaga :)
3: Czy trzeba cos grzebac w funkcji main? No raczej? Jak sobie to inaczej wyobrażasz? Silnik graficzny to taki..zbiór funkcji itd, umożliwiających Ci wyświetlenie czegoś na ekranie.
4: W WinApi trzeba uzywac funkcji LRESULT CALLBACK <nazwa>... Dlaczego tej funkcji nie ma w SDL'u czy Allegro? A nawet gdyby to jakim cudem udaje sie im obsługiwać eventy? Do openGL np istnieją tez różne biblioteki, wspomagające Ci utworzenie okna czy odbieranie klawiszy itd, w DX nie wiem, ja pisałem w połączeniu: DirectX i WinAPI.
5: Czy wszystkie biblioteki używają winapi? Nie.
6: Czy ktos z was kiedys robil takie cos. A jezeli tak, to czy mi wytłumaczy na czym to polega? Patrz pkt. 3 |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-21 20:00:43 SeaMonster i m4tx dzieki wam :d Naprawde fajne odpowiedzi :) Jeszcze troche pokombinuje i poszperam w SDL'u. Dzieki!
PS: Jakby ktos jeszcze chcial cos dopisac to zostawiam otwarty temat |
|
« 1 » |