Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Droga do gier tworzenia

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-03 20:05
Autor Wiadomość
Iceman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Droga do gier tworzenia
» 2012-03-02 21:52:12
Witam.
Na pewno wiele już było podobnych tematów, jednak przewertowanie kilkudziesięciu stron(w tym bezużytecznych wiadomości) mnie odtrąca. Generalnie chciałbym, aby ktoś napisał od czego zacząć i w jakim kierunku dążyć by osiągnąć cel stworzenia pierwszej gry 2D a następnie 3D? Od jakich bibliotek graficznych zacząć nauką, do których następnie przejść i tak dalej.
Pracę z C++ zacząłem kilka miesięcy temu, głównie przerabiając kurs podstawowy z tej cudnej strony :) a skończywszy aktualnie na lekcji 18 poziomu 2.
Pozdrawiam, Iceman.
P-51774
hincu
» 2012-03-02 22:03:50
jesli uczysz sie c++ to sprawdz sfml czy ci odpowiada jest tez allegro ale zacznij juz od 5
i napisz kilka gier pod konsola : P
P-51775
akwes
» 2012-03-02 22:26:58

skończywszy aktualnie na lekcji 18 poziomu 2.

To o wiele za mało.

Powinieneś opanować całą składnię języka C++ i móc swobodnie w nim pisać programy, korzystając z dokumentacji języka oraz bibliotek. Dobrze by było też wybrać bibliotekę graficzną, w której będziesz pisał. Skupimy się tutaj na grach 2D. Dobrym sprawdzianem na początek będzie wybór biblioteki. Powinieneś poczytac (na tej stronie jest mnóstwo informacji na temat bibliotek 2D) o bibliotekach i wybrać taka jaka Tobie odpowiada. Jednak zanim zainstalujemy bibliotekę graficzną (jeżeli przy tym polegniesz to z grami daj sobie spokój na kilka miesięcy i po tym czasie wróć do tego) to pobawimy się w pisanie aplikacji konsolowych. Dobrze jest sobie coś opracować w konsoli, żeby działało a potem dopiero nałożyć sobie na to grafikę.

Ale jeżeli sądzisz, że znajomość C++ jaką masz Ci wystarczy, to trzeba przestać gadać tylko pisać. Powiedz jaką grę wybierasz na pierwszy projekt (pierwsza gra zwykle nigdy nie jest skończona, początek to zawsze kilka porzuconych projektów) a dostaniesz dam Ci wskazówki jak go napisać.
P-51776
Iceman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-03 09:44:55
Oczywiście wiem, że aktualna znajomość C++ jest nie wystarczająca. Co do gry jaką bym chciał stworzyć na początek to chyba coś z gatunku RPG.
P-51793
akwes
» 2012-03-03 10:20:34
RPG jest najtrudniejsze. Ale według mnie najlepsze do nauki bo można zaprogramować wiele systemów z gry bez tworzenia faktycznej gry :)

Od czego by zacząć...

Może najpierw sprawdź się czy jesteś w stanie napisać klasę obsługującą poziomy dla graczy, oczywiście w konsoli.

Najpierw trzeba by stworzyć jakąś tendencję expa, najlepiej żeby była nieliniowa (tak jak w WOWie).


Pomysłów może być dużo. Można stworzyć obiekt, który przechowuje informacje o ilości expa, o chwilowych premiach do expa. Funkcję, która będzie zwracać jaką ilość expa potrzeba na dany lvl. Funkcje od dodawania i zabierania expa.

Ewentualnie trudniejsze rzeczy, które ciężko by dokładniej opisać jak: system zadań, system inwentarza, system zapisania dialogów, system przechowywania grafiki :)
P-51794
pekfos
» 2012-03-03 10:45:02
Za gry zabierz się dopiero jak średnio opanujesz C++. Po dotarciu 18 lekcji poziomu 2. twoja wiedza o C++ jest zbyt mała by pisać cokolwiek poważniejszego.
Bez dobrej znajomości C++ i kilku lat doświadczenia nie napiszesz większej gry, zwłaszcza RPG.
P-51800
akwes
» 2012-03-03 10:48:25
@pekfos

Masz całkowitą rację. Ale dopóki się nie przekona sam o tym, to będzie myślał, że jesteśmy snobami, które nie doceniają innych, są niemili i chcą zachować tworzenie gier wyłącznie dla siebie ]:->

A tak to sam zrozumie, że potrzebuje się dowiedzieć więcej o C++, jeżeli sam to zrozumie to będzie czuł, że decyzje, które podejmuje są jego. A lepiej podjąć decyzję samemu o dokształceniu niż uczyć się bo ktoś kazał. Zupełnie inna motywacja :D
P-51802
diego997
» 2012-03-03 10:54:14
Sory ale nie mogłem się powstrzymać

@akwes zazdroszczę ci precyzji w udzielaniu odpowiedzi :)
P-51806
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona