[C++] Problem z zapętlaniem
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-04 19:58
pekfos |
» 2012-03-04 17:38:11 wywołać funkcję? |
|
akwes |
» 2012-03-04 17:41:26 Napisałem nawet w poście dokładnie :<
Masz jakaś książkę o programowaniu? Najlepiej symfonię? Jest tam cały pięknie wytłumaczony dział o Dziedziczeniu i Klasach. Naprawdę dużo bardziej Ci pomoże, bo tłumaczenie wymaga nauczenia podstaw ;P |
|
fensz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-04 17:42:39 main.cpp(303): error C2352: 'CExp::UpdateEXP' : illegal call of non-static member function
if( CCollision::PixelPerfectTest( Sprite, Sprite1 ) ) { App.Draw( Dymek ); App.Draw( Help ); txt.SetText( "Witam w remizie!" ); App.Draw( txt ); txt1.SetText( "Kliknij Enter, aby Andrzej wszedl do remizy. " ); App.Draw( txt1 ); if( App.GetInput().IsKeyDown( sf::Key::Return ) ) { Map_01.SetImage( Buffer1 ); CExp::UpdateEXP(); } }
Ta funkcja (tak dla testu) ma za zadanie dodać 1 Exp po wciśnięciu ENTER |
|
pekfos |
» 2012-03-04 17:44:29 Musisz utworzyć obiekt klasy CExp. Inaczej nie wywołasz niestatycznej metody. |
|
fensz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-04 17:50:51 Dobra teraz sie pogubiłem. Prziecież obiektem jest tu UpdateExp |
|
pekfos |
» 2012-03-04 18:11:15 Tu jest jakieś "UpdateExp"? |
|
akwes |
» 2012-03-04 18:15:00 Programujesz bez podstawowej wiedzy o programowaniu obiektowym. Klasa to wzór według którego robi się obiekty, i te obiekty dopiero mogą wykonywać funkcje. Zainteresuj się książką :) naprawdę ;) |
|
fensz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-04 18:27:18 Ok, wiem co było źle. teraz zostaje mi powołanie licznika i koniec. na początek powołałem sobie CExp a później wsadziłem to do ciała if( App.GetInput().IsKeyDown( sf::Key::Return ) ) { Map_01.SetImage( Buffer1 ); int licznik = 1; while( licznik > 0 ) { Exp_Game.UpdateEXP(); licznik--; } }
}
Mogę więc teraz liczyć na małą podpowiedź - mianowicie jak rozegrać to, że po wciśnięciu ENTER exp doda się tylko raz, a nie w nieskończoność :) |
|
1 2 « 3 » 4 |