Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Programowanie obiektowe

Ostatnio zmodyfikowano 2009-02-24 19:37
Autor Wiadomość
lynx
» 2009-02-24 15:47:54
C/C++
masked_blit( trollik, bufor, 0, 0, troll.x - scrolling_x, troll.y - scrolling_y, troll->w, troll->h );
masked_blit( ludek, bufor, 0, 0, player.x, player.y, troll->w, troll->h );
Końcowe parametry tych 2 funkcji są złe. Z tego co widziałem to nie masz wskaźnika o nazwie troll, a jedynie obiekt klasy o tej nazwie. Musisz zrobic coś na wzór:
C/C++
masked_blit( trollik, bufor, 0, 0, troll.x - scrolling_x, troll.y - scrolling_y, trollik->w, trollik->h );
masked_blit( ludek, bufor, 0, 0, player.x, player.y, trollik->w, trollik->h ); /* ostatnie 2 pametry oznaczają szerokość i wysokość rysowanej bitmapy najczęściej do ułatwienia stotujemy zapis:
BITMAP *bitmapa;
...
masked_blit( bitmapa, bufor, 0,0, troll.x - scrolling_x, troll.y - scrolling_y, bitmapa->w, bitmapa->h);*/
P-4449
Ju1ian
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-02-24 15:52:10
JCJ:No dużo dało xD Tylko musiałem przenieść te funkcje z kolizją też do main i z tego inne błędy się zrodziły związane z kolizjami i z szerokością i wysokością bitmap. Ale na szczęście tylko to ;)
Pietrzuch: Na to samo wychodzi chyba.
EDIT: A no tak zmieniłem i jest lepiej ;P
P-4450
DeBugger
» 2009-02-24 15:55:50
Hmm. A może jako argument funkcji stworzysz wskaźnik(i), którego(ych) później w funkcji main będziesz używał, aby użyć `troll` i `player`. Wtedy będziesz mógł mieć funkcje na zewnątrz.

Btw.
Pokaż teraz, jaki w te chwili log Ci wywala. BO już trochę się nie orientuję.
P-4451
Ju1ian
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-02-24 15:57:17
C/C++
Kompilator: Default compiler
Building Makefile: "C:\Documents and Settings\Frankie\Pulpit\kod\Makefile.win"
Wykonywanie make...
make.exe - f "C:\Documents and Settings\Frankie\Pulpit\kod\Makefile.win" all
g++.exe - c main.cpp - o main.o - I "C:/Dev-Cpp/lib/gcc/mingw32/3.4.2/include" - I "C:/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/backward" - I "C:/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/mingw32" - I "C:/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2" - I "C:/Dev-Cpp/include"

main.cpp: In function ` int _mangled_main() ':
main.cpp
    : 107
    : error
    : expected primary - expression before "bool" main.cpp
    : 107
    : error
    : expected `; ' before "bool"
main.cpp: 112: error: expected primary - expression before "bool"
main.cpp: 112: error: expected `; ' before "bool"

main.cpp: 116: error: expected primary - expression before "bool"

main.cpp: 116: error: expected `; ' before "bool"
main.cpp: 120: error: expected primary - expression before "bool"
main.cpp: 120: error: expected `; ' before "bool"
main.cpp: 124: error: expected primary - expression before "bool"
main.cpp: 124: error: expected `; ' before "bool"
main.cpp: 128: error: expected primary - expression before "bool"
main.cpp: 128: error: expected `; ' before "bool"
main.cpp: 132: error: expected primary - expression before "bool"
main.cpp: 132: error: expected `; ' before "bool"
main.cpp: 136: error: expected primary - expression before "bool"
main.cpp: 136: error: expected `; ' before "bool"

main.cpp: 181: error: ` kolizja_w_prawo ' undeclared (first use this function)
main.cpp: 181: error:( Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
main.cpp
    : 190
    : error
    : ` kolizja_w_lewo ' undeclared (first use this function) main.cpp
    : 199
    : error
    : ` kolizja_w_dol ' undeclared (first use this function) main.cpp
    : 209
    : error
    : ` kolizja_w_gore ' undeclared (first use this function) main.cpp
    : 245
    : error
    : ` kolizja_prawo_gora ' undeclared (first use this function) main.cpp
    : 245
    : error
    : ` kolizja_prawo_dol ' undeclared (first use this function) main.cpp
    : 245
    : error
    : ` kolizja_lewo_gora ' undeclared (first use this function) main.cpp
    : 245
    : error
    : ` kolizja_lewo_dol ' undeclared (first use this function) make.exe
    : ***[ main.o ] Error 1 Wykonanie zako ń czone
P-4452
DeBugger
» 2009-02-24 16:01:07
JCJ napisał:
Hmm. A może jako argument funkcji stworzysz wskaźnik(i), którego(ych) później w funkcji main będziesz używał, aby użyć `troll` i `player`. Wtedy będziesz mógł mieć funkcje na zewnątrz.

Przekształć to według moich sugestii.
P-4453
lynx
» 2009-02-24 16:23:16
Sprawdź czy czasem przez przypadek nie został usunięty średnik(log na to wskazuje)przed funkcjami kolizja np. po jakiejś klasie. Możesz też dac kod z funkcjami kolizja_xxx().
P-4456
Ju1ian
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-02-24 16:57:20
JCJ: jak to zrobić ??
Pietrzuch: Nie, składniowo wszystko dobrze.
P-4457
lynx
» 2009-02-24 17:02:33
Pokaż jak wygląda kod to znajdziemy błąd, bo na ślepo to ciężko szukać. :)
P-4458
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona