Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro4] Scrolling niezależny

Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-19 20:26
Autor Wiadomość
radmack
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro4] Scrolling niezależny
» 2012-03-19 20:26:11
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem niezależnego płynnego scrollingu dla dwóch nałożonych na siebie map. Ogólnie chodzi o nadanie efektu pseudo-3d, gdzie jedna mapa będzie się przesuwać załóżmy z prędkością 0.25 raza większą od mapy podstawowej. Gra jest w rzucie prostym, nazwijmy to 2d, rzut identyczny z Tibią. Mam funkcję typu:

C/C++
int startMapaX = scrollX / 40;
int startMapaY = scrollY / 40;

for( int x = startMapaX; x < startMapaX + 21; x++ )
{
    for( int y = startMapaY; y < startMapaY + 16; y++ )
    {
        masked_blit( rury, bufor,
        ( rurku[ y ][ x ] % 10 ) * 40,
        ( rurku[ y ][ x ] / 10 ) * 40,
        ( x - startMapaX ) * 40 -( scrollX % 40 ),
        ( y - startMapaY ) * 40 -( scrollY % 40 ),
        40, 40 );
    }
}

Gdy próbuję wciśnąć 0.25 przy zmiennych, na krórych ma się pojawić kafel, otrzymuję niepłynny scrolling o tej samej prędkości przewijania. Oczywiście zauważyłem, że te zmienne są typu całkowitego, ale tak samo rzecz się ma, gdy chcę przewijać 2x szybciej. Co mogę zrobić?

P-52953
« 1 »
  Strona 1 z 1