analogbody Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Allegro: GUI wciskanie guzika » 2012-03-26 19:38:24 Chcę zrobić za pomocą standardowych mechanizmów DIALOGu gui z wyborem ustawień gry. Stworzyłem dialog i uruchomiłem gui ale nie mogę sprawić, żeby po wciśnięciu guzika zmienił się text określonego komponentu - guzika, text edita albo czegokolwiek. Niestety w tutorialu poruszono te zagadnienie po łebkach, od razu wzięto się do nieprzydatnego i totalnie przestarzałego menu. Tak samo nie mam pomysłu na podmianę ikony w przypadku użycia komponentu do jej wyświetlania. Też nie działa. Następujące rozwiązanie nie działa poprawnie: DIALOG color_builder[] = { { d_clear_proc, 0, 0, 0, 0, 255, 0, 0, 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL }, { d_box_proc, 200, 100, 400, 300, 0, 254, 0, 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL }, { d_text_proc, 496, 50, 88, 12, 0, 16777215, 0, 0, 0, 0,( void * ) "config", NULL, NULL }, { d_button_proc, 300, 200, 88, 20, 0, 16777215, 0, 0, 0, 0,( void * ) "HI RES",( void * ) clickChangeResolution, NULL }, { d_button_proc, 300, 250, 88, 20, 0, 16777215, 0, D_EXIT, 0, 0,( void * ) "Play",( void * ) clickPlay, NULL }, { NULL, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL } };
int clickChangeResolution( int msg, DIALOG * d, int c ) { color_builder[ 2 ].dp =( void * ) "asdfasd"; d->dp =( void * )( "LOW RES" ); return D_REDRAW; } I jeszcze pytanie bonusowe: Chcę zrobić dialogi postaci w grze jakoś. Pytanie do doświadczonego game makera czy można użyć tego mechanizmu do stworzenia ramek (dymków) dialogowych z wyswietlanymi ikonami postaci i tekstami i guzikami? Czy lepiej robić na piechotę. Pomocy. |
analogbody Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Allegro 4.2 » 2012-03-26 20:58:38 Dzięki tego się juz naczytałem tu i tam. Robię prostą grę 2D jako wprawkę przed czymś większym, chcę dotknąć wszystkiego po prostu. O wszystkich niedogodnościach wiem, jednak ta biblioteka ma jedną podstawową zaletę. Łatwo się w niej pisze, próbowałem przerzucić kod z 4 na 5 i powiem szczerze, ze jestem rozczarowany, bo nie da się tego zrobić automatem i szybko. Autorzy dodali mnóstwo przedrostków (zupełnie bezsensownych) wynikających prawdopodobnie z budowy struktury plików nowej biblioteki. Wkurzająco pisać zamiast create_bitmap - allegro_create_bitmap, a zamiast foo - al_fo. Kod staje się na maxa nieczytely!. Nie ma też porządnego tutoriala w necie, tylko angielski suchar manual, na takie rodzyny to nie mam czasu po robocie. Jak się chce kto bawić albo jest pedantem i nie szkoda mu czasu to spoko, ja wybieram 4.1. Tutorialem tłumaczony tu w serwisie prawie doskonały z jednym zastrzeżeniem: tłumaczenie jest gitara, ale przykładów z życia wziętych za mało. Tak a propos wcześniej miałem wielki problem z instalacją Allegro 5. Kod nie chciał się kompliować, mnóstwo błędów szkoda gadać. Znalazłem rozwiązanie po utracie cennego dnia życia więc załączam wyjaśnienie. Ponglishem zajadę:
I had a very big problem with installation Allegro higher than 4.2.2 but I solved it so I want to share my solutions.
First step is that when you have to clear all informations about wxdev and allegro libraries if you have it. So uninstall all and clean folders. Then install again fresh wxdev and do not install any other adds like wx’Something’. Then go to package manager and add only list of additional soft sources. I don’t remember the name of the package now but in my package manager it was under first sorce and fist package name. After this you will have an additional source from wchich you can download additional soft. Seek there Allegro 5.0.6 or newer (this post can be now not so actual as before) and install it. Try to make a first template program and compile it. Everything should be all right. |