Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro: GUI wciskanie guzika

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-02 23:11
Autor Wiadomość
analogbody
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro: GUI wciskanie guzika
» 2012-03-26 19:38:24
Chcę zrobić za pomocą standardowych mechanizmów DIALOGu gui z wyborem ustawień gry.
Stworzyłem dialog i uruchomiłem gui ale nie mogę sprawić, żeby po wciśnięciu guzika zmienił się text określonego komponentu - guzika, text edita albo czegokolwiek. Niestety w tutorialu poruszono te zagadnienie po łebkach, od razu wzięto się do nieprzydatnego i totalnie przestarzałego menu. Tak samo nie mam pomysłu na podmianę ikony w przypadku użycia komponentu do jej wyświetlania. Też nie działa.
Następujące rozwiązanie nie działa poprawnie:
C/C++
DIALOG color_builder[] =
{
    /* (dialog proc)  (x)   (y)   (w)   (h)   (fg)  (bg) (key) (flags)(d1) (d2) (dp)  (dp2) (dp3) */
    { d_clear_proc, 0, 0, 0, 0, 255, 0, 0, 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL },
    { d_box_proc, 200, 100, 400, 300, 0, 254, 0, 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL },
    { d_text_proc, 496, 50, 88, 12, 0, 16777215, 0, 0, 0, 0,( void * ) "config", NULL, NULL },
    { d_button_proc, 300, 200, 88, 20, 0, 16777215, 0, 0, 0, 0,( void * ) "HI RES",( void * ) clickChangeResolution, NULL },
    { d_button_proc, 300, 250, 88, 20, 0, 16777215, 0, D_EXIT, 0, 0,( void * ) "Play",( void * ) clickPlay, NULL },
    { NULL, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL }
};

int clickChangeResolution( int msg, DIALOG * d, int c ) {
    color_builder[ 2 ].dp =( void * ) "asdfasd";
    d->dp =( void * )( "LOW RES" );
    return D_REDRAW;
    //return D_O_K;
}
I jeszcze pytanie bonusowe: Chcę zrobić dialogi postaci w grze jakoś. Pytanie do doświadczonego game makera czy można użyć tego mechanizmu do stworzenia ramek (dymków) dialogowych z wyswietlanymi ikonami postaci i tekstami i guzikami? Czy lepiej robić na piechotę.
Pomocy.
P-53253
DejaVu
» 2012-03-26 20:42:57
Ojojoj :P Allegro GUI 4.x jest tak stare, że lepiej zmienić bibliotekę do kodowania gry :) Same problemy będziesz miał z Allegro 4. Problemy Allegro 4:
1. słaba jakość obracanych sprajtów
2. beznadziejna wydajność w renderowaniu sceny (brak wsparcia sprzętowego karty graficznej)
3. mało funkcji do wykonywania różnych operacji na sprajtach, przydatnych w grach
P-53257
analogbody
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro 4.2
» 2012-03-26 20:58:38
Dzięki tego się juz naczytałem tu i tam. Robię prostą grę 2D jako wprawkę przed czymś większym, chcę dotknąć wszystkiego po prostu. O wszystkich niedogodnościach wiem, jednak ta biblioteka ma jedną podstawową zaletę. Łatwo się w niej pisze, próbowałem przerzucić kod z 4 na 5 i powiem szczerze, ze jestem rozczarowany, bo nie da się tego zrobić automatem i szybko. Autorzy dodali mnóstwo przedrostków (zupełnie bezsensownych) wynikających prawdopodobnie z budowy struktury plików nowej biblioteki. Wkurzająco pisać zamiast create_bitmap - allegro_create_bitmap, a zamiast foo - al_fo. Kod staje się na maxa nieczytely!. Nie ma też porządnego tutoriala w necie, tylko angielski suchar manual, na takie rodzyny to nie mam czasu po robocie. Jak się chce kto bawić albo jest pedantem i nie szkoda mu czasu to spoko, ja wybieram 4.1. Tutorialem tłumaczony tu w serwisie prawie doskonały z jednym zastrzeżeniem: tłumaczenie jest gitara, ale przykładów z życia wziętych za mało. Tak a propos wcześniej miałem wielki problem z instalacją Allegro 5. Kod nie chciał się kompliować, mnóstwo błędów szkoda gadać. Znalazłem rozwiązanie po utracie cennego dnia życia więc załączam wyjaśnienie. Ponglishem zajadę:

I had a very big problem with installation Allegro higher than 4.2.2 but I solved it so I want to share my solutions.

First step is that when you have to clear all informations about wxdev and allegro libraries if you have it. So uninstall all and clean folders. Then install again fresh wxdev and do not install any other adds like wx’Something’. Then go to package manager and add only list of additional soft sources. I don’t remember the name of the package now but in my package manager it was under first sorce and fist package name.
After this you will have an additional source from wchich you can download additional soft. Seek there Allegro 5.0.6 or newer (this post can be now not so actual as before) and install it.
Try to make a first template program and compile it. Everything should be all right.
P-53259
analogbody
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-26 21:00:32
Jaką bibliotekę radzisz? Ma być szybka mieć dobre tutoriale i nie wkurzać przy instalowaniu softu. click and play.
I jakie to operacje przy sprajtach których allegro brak?
P-53260
kampar
» 2012-03-26 21:03:19
SFML
P-53262
SeaMonster131
» 2012-03-26 21:10:27
P-53265
analogbody
Temat założony przez niniejszego użytkownika
dziękuję
» 2012-03-26 23:49:53
Czekam na kogoś kto pomoże mi rozwiązać mój problem. Pozdrawiam.
P-53271
yoogi
» 2012-03-27 17:35:26
Ja bym użył WinAPI :)
P-53293
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona