Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Kolizje do znudzenia

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-09 13:39
Autor Wiadomość
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Kolizje do znudzenia
» 2012-04-08 09:17:22
Postanowiłem zrobić grę na siatce oraz kolizje w taki sposób jak na screenie:

http://imageshack.us/photo/my-images/571/kolizje.png/

Zielony - Player, Niebieskie - obszar wykrywania kolizji, Czerwony - Collider

Poniżej umieszczam screeny z dwoma przypadkami, korzystnymi i niekorzystnymi:

Sytuacja korzystna:
http://imageshack.us/photo/my-images/714/korzystne.png/

W takiej sytuacji bezproblemowo można zareagować.


Sytuacja niekorzystna:
http://imageshack.us/photo/my-images/7/niekorzystne.png/

Z kolei co zrobić w takiej sytuacji ? Dla przykładu na lewym górnym obrazku ciężko sprawdzić czy lewy górny róg uderza w podstawę collidera czy w jego prawy bok. Mam jeden sposób na kolizję który zastosowałem w swoim poprzednim projekcie natomiast chciałbym poznać wasze.

P-54099
waxx
» 2012-04-09 13:27:14
Ale co ma się dziać po wykryciu kolizji...?
P-54164
RazzorFlame
» 2012-04-09 13:39:22
Jesli chcesz sie posowac po kratce to:
C/C++
short int siatka[ 20 ][ 15 ]
{
    //...
}
//zalozmy ze mamy klase ludek
LUDEK naszludek;
LUDEK przeciwnik;

naszludek.x = //...
//...

//prawy gorny rog
if( siatka[( naszludek.x / 40 ) + 1 ][( naszludek.y / 40 ) - 1 ] == numer_na_siatce_kolidera ) //...
P-54167
« 1 »
  Strona 1 z 1