Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro, problem z dźwiękiem

Ostatnio zmodyfikowano 2009-03-14 14:55
Autor Wiadomość
steckel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro, problem z dźwiękiem
» 2009-03-13 20:00:07
Witam!
Mam problem z odtwarzaniem dźwięku, gdyż ciągle wyskakuje mi komunikat, że nie można załadować dźwięku.
O to mój kod:

C/C++
#include <allegro.h>
void tytul();
void dzwiek();
int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 16 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_FULLSCREEN, 1024, 768, 0, 0 );
    set_palette( default_palette );
    clear_to_color( screen, 0 );
    tytul();
    dzwiek();
    readkey();
    allegro_exit();
}
void tytul()
{
    BITMAP * tytul = NULL;
    tytul = load_bmp( "tytul.bmp", default_palette );
    if( !tytul )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "nie moge zaladować obrazka Tytul!" );
        allegro_exit();
    }
    masked_blit( tytul, screen, 0, 0, 100, 100, tytul->w, tytul->h );
}
void dzwiek()
{
    install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" );
    set_volume( 255, 255 );
    SAMPLE * dzwiek = NULL;
    dzwiek = load_sample( "tytul.wav" );
    if( !dzwiek )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "nie mogę załadować dzwieku !" );
        allegro_exit();
    }
    play_sample( dzwiek, 255, 127, 1000, 1 );
}

END_OF_MAIN();


Pliki tytul.wav oraz tytul.bmp mam w tym samym folderze, co pliki źródłowe programu.
Z góry dziękuję.
P-4739
DejaVu
» 2009-03-13 20:16:03
Może Twój plik nazywa się inaczej (np. tytul.wav.mp3)? Może masz ukryte rozszerzenia i dlatego jest ten problem?
P-4741
steckel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-03-13 22:11:25
To nie to.. Ja mam zawsze widoczne rozszerzenia.
P-4742
pixelmaster
» 2009-03-13 22:44:46
Może źle przekonwertowałeś. np. jak zapisujesz obrazek i z listy masz wybrane *.bmp a w nazwie pliku wpiszesz nazwa.jpg system nie będzie potrafił go odczytać. Z dźwiękami chyba jest tak samo.
P-4743
steckel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-03-14 09:23:47
Zawsze zapisuję plik na odpowiednie rozszerzenie, więc to chyba nie to.

Myślę, że jest problem z plikiem, który przekonwertowałem z mp3 na wav za pomocą mpTrim, bo gdy skopiowałem dźwięk z innej gry, to działało.
P-4744
pixelmaster
» 2009-03-14 14:50:33
ja konwertuje programem foobar2000 i nie mam problemów, spróbuj go.
P-4745
steckel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-03-14 14:55:57
Wystarcza mi Audacity, ale dzięki
P-4746
« 1 »
  Strona 1 z 1