[OpenGl] Własny model z pliku .obj
Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-26 18:00
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGl] Własny model z pliku .obj » 2012-04-25 22:41:29 Witam, przeszukałem dość dużo stron związanych z wczytywaniem pliku .obj do programu napisanego w opengl. Jednak nie znalazłem odpowiedzi jak to zrobić. Możecie mnie na kierunkować jak to zrobić? |
|
xevuel |
» 2012-04-25 22:44:30 |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-25 22:54:00 Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś ale mi chodzi o model a nie o teksture, chyba, że w opengl modele robi się z samych tekstur "trzymających się w powietrzy" a nie na jakimś modelu? |
|
xevuel |
» 2012-04-26 06:41:57 Przeczytałeś? Nie. To przeczytaj. |
|
ison |
» 2012-04-26 11:18:38 No w sumie w tym linku co podał xevuel to są raczej takie podstawy, które tak czy siak trzeba znać. Sam format .obj jest banalny - to nie jest plik binarny, możesz go otworzyć jakimś edytorem tekstu i sobie poprzeglądać ;) Żeby napisać wczytywanie .obj wystarczy znać podstawowe renderowanie przez glBegin, ustawianie normali dla vertexów, uv tekstur, material i ustawianie tekstury cała reszta to po prostu parsowanie tekstu z pliku. Ja przy pisaniu korzystałem z http://en.wikipedia.org/wiki/Wavefront_.obj_file http://www.eg-models.de/formats/Format_Obj.html a tu kilka prostych przykładowych obj do testowania: http://people.sc.fsu.edu/~jburkardt/data/obj/obj.html. Wczytujesz z pliku kolejne wierzchołki i dodatkowe informacje (normale, uv itd) i potem ustawiasz z nich face'y (f v1 v2 v3 v4 ...) |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-26 11:55:25 Czyli jak dobrze zrozumiałem to trzeba napisać zwykłe odczytywanie liczb z pliku i potem wykorzystanie je w opengl jako współrzędne wierzchołków? |
|
ison |
» 2012-04-26 12:00:26 no na tym to polega ;) niekoniecznie samych liczb, poczytaj o specyfikacji tego formatu |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-26 13:37:04 A jak ta funkcja odpowiada za rysowanie wierzchołków wielokąta: glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 ); I jak mam dużo tych wierzchołków to jak to zrobić aby nie mieć za 1000 takich samych linijek kodu? |
|
« 1 » 2 |