Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 1.6] Złe ustawianie pozycji Sprite'a po przeskalowaniu

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-30 11:19
Autor Wiadomość
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 1.6] Złe ustawianie pozycji Sprite'a po przeskalowaniu
» 2012-04-29 20:02:34
Witam. Od dłuższego czasu miałem wrażenie, że po użyciu metody SetScale() lub Resize() klasy Sprite przy argumentach będących dużymi liczbami (tak 10+) Sprite źle ustawia swoją pozycje. Postanowiłem to sprawdzić i zrobiłem tak: wczytałem obraz z pliku o szerokości 400, ustawiłem jego pozycje, a potem przeskalowałem do 20000 px. (Resize()). Obraz odchylił się o 20 pikseli!!! Na dowód zobaczyłem sobie, że pozycja osi x Sprite'a jest równa 120 według metody GetPosition() (i taka powinna być). Jednak rzeczywista pozycja osi x Sprite'a na ekranie była równa 140 (sprawdzone metodą GetMouseX).

Skąd taki błąd w tej bibliotece? Da się jakoś go naprawić? Wiecie, czy w SFML 2.0 coś zrobią z tym problemem?
P-55614
hincu
» 2012-04-30 09:02:05
ja mam dla ciebie idealne rozwiazanie, naginaj na forum sfml opisz im problem i niech oni ci odpowiedza, myslisz ze my bedziemy szukac tobie rozwiazania?, gdybys byl troche samodzielny sam bys pogooglowal a nie na forum od razu przychodzisz

co do problemu, chcesz sie dowiedziec jaki jest blad to popatrz w source, watpie aby ktos to zrobil za ciebie aby odpowiedziec na twoje pytanie
P-55636
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-30 10:29:19
Szukać mi rozwiązania? Skoro tyle osób na tym forum używa SFML, to myślałem, że ktoś już się natknął na ten problem. Szukałem w google w języku Polskim takiego tematu przed założeniem go na tym forum, jednak nie znalazłem. Wolę najpierw napisać o problemie na tym forum po Polsku, a potem ewentualnie dopiero na forum SFML. Skoro mamy być samodzielni, to może od razu usuńmy całe to forum....
P-55644
hincu
» 2012-04-30 11:11:41
zacznij uzywac sfml 2.0 tam jest poprawiona metoda rysowania
P-55653
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-30 11:19:24
Dzięki. Takiej informacji oczekiwałem. Jeśli komuś się przyda do SFML 1.6, to mam taki sposób: róbcie obrazy jak największe, żeby nie powiększać ich przy skalowaniu, tylko pomniejszać. Przy pomniejszaniu nie ma tego błędu.
P-55655
« 1 »
  Strona 1 z 1