pytanko dot. sdl  (textury)
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-02 21:44
sk8mat0 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
pytanko dot. sdl  (textury) » 2012-05-02 20:42:26 witam, zacząłem zabawe z sdl, ale coś mi nie pasuje. tzn. żeby wyświetlić jakąś postać albo przedmiot to trzeba załadować obraz z pliku (zrobionego np w paincie), ale gdy w grze jest bardzo dużo postaci, to nie wyobrażam sobie by rysować setki obrazów w paincie, łącznie z kolejnymi klatkami ruchu postaci. Przecież gdyby tak sie robiło, to trzeba byłoby umieścić wszystkie bitmapy np. w jednym folderze i ładować do programu. Wtedy użytkownik mógłby wejść w ten folder i zobaczyć wszystkie rysunki. W innych grach 2d przeglądałem katalogi i niewidziałem żeby były jakieś obrazy z gry. Proszę mi to wytłumaczyć.
 
  P.S. wiem że w sdl można rysować figury geometryczne, ale trudno z nich narysować np. twarz więc proszę o odpowiedzi  | 
 | 
SeaMonster131  | 
» 2012-05-02 20:53:47 Możesz spakować bitmapy w jakiś własny duży plik i z niego pliki odczytywać, albo stworzyć własny format zapisu pliku z obrazkiem, czy coś..  | 
 | 
sk8mat0 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2012-05-02 21:03:03 ale jak sie wgrywa obrazki do jednego dużego pliku? i co to za plik? .exe? (Bez śmiechu, naprawde jestem zielony ;])  | 
 | 
SeaMonster131  | 
» 2012-05-02 21:22:19 Nigdy czegoś takiego nie robiłem i nie interesowałem się tym zbytnio, więc jeżeli się mylę to mnie poprawcie :) | ale jak sie wgrywa obrazki do jednego dużego pliku? i co to za plik? .exe? |  
 Nie, jakiś własny format, taki, którego nikt nie będzie mógł odczytać.  | 
 | 
akwes  | 
» 2012-05-02 21:33:27 Napisz program (zestaw klas) które wczytają pojedyncze obrazki i zapiszą je już do jednego pliku otwartego binarnie i tyle... Pamiętaj że w trybie teksotwym to się nie uda. Zaplanuj sobie co potrzebujesz wiedzieć aby je zapisywać i jak ułożyć dane. Jeżeli nie będziesz kombinował z folderami (bo wtedy to juz by trzeba walnąć tablicę wiązań itd) a po prostu kosz z obrazkami to jest łatwe do napisania, po zaplanowaniu na kartce formatu takiego pliku. 
  Nie wiem czy w sdl jest taka opcja, ale w sfml można spokojnie z takiej postaci fajnie korzystać dzięki char *.  | 
 | 
Dawidsoni  | 
» 2012-05-02 21:44:12 Nie wiem, czy tak się da w SDL, ale można zmienić funkcję do wczytywania i zapisywania obrazka, żeby wczytywał go do napotkania jakiegoś słowa (np. koniec) i tak samo zapisywał. Potem zrób funkcję, która będzie przyjmowała jako argument referencję obiektu fstream i będzie ci zwracać wskaźnik do gotowej listy obrazków. (za każdym razem wskaźnik odczytywania się przesunie i będzie wczytywać każdy kolejny obraz do napotkania kolejnego słowa "koniec").  | 
 | 
|  « 1 »  |