Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Podążanie obiektu do innego obiektu (allegro 5.0)

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-12 13:24
Autor Wiadomość
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Podążanie obiektu do innego obiektu (allegro 5.0)
» 2012-05-12 12:45:40
Nie wiem czy dobrze napisałem, ale chodzi mi o to jak zrobić, aby obiekt przemieścił się po linii prostej do innego obiektu (w allegro 5.0), przykład:

PozMyszkiX = 10
PozMyszkiY = 10
od początku ekranu (0,0) to wystarczy ObjektX += 1, ObjectY += 1;

ale jak zrobić, gdyby było tak:

PozMyszkiX = 50
PozMyszkiY = 10
gdybym dał od początku ekranu (0,0) i ObjectX += 1, ObjectY += 1; - to ten objekt nigdy nie dojdzie do pozycji myszki, a chodzi mi o to, aby objekt poruszał się po linii prostej do pozycji myszki

Po wciśnięciu myszki mam 2 zmienne i one zapisują pozycję myszki, a objekt ma do tej pozycji podążać w linii prostej.

Jak co to przepraszam że aż tyle piszę o tym allegro :X Dziękuje za wszelką pomoc...
P-56543
SeaMonster131
» 2012-05-12 13:02:32
Kąt między pozycją myszki a pozycją przedmiotu obliczasz za pomocą atan2(), a następnie przesuwasz przedmiot za pomocą sin() oraz cos().

[...]to ten objekt nigdy nie dojdzie do pozycji myszki[...]
Dojdzie, ale nie w linii prostej.
P-56544
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-12 13:15:39
A dałoby się napisać jakiś kod pomocniczy, bo ja tego jeszcze w szkole nie miałem i patrząc na to widzę tylko "?" :X
P-56545
SeaMonster131
» 2012-05-12 13:21:18
Ja też nie miałem tego w szkole i sin(), cos() znam z teorii, do czego to służy itd.. Ale poczytałem o tym, poszukałem jak tego użyć i jest to naprawdę łatwe. Ty też poczytaj sobie, a przykładów poszukaj w google, może tutaj też na forum. My za Ciebie gry nie napiszemy :)
P-56546
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-12 13:24:27
Okej :)
Dzięki
P-56547
« 1 »
  Strona 1 z 1