Podążanie obiektu do innego obiektu (allegro 5.0)
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-12 13:24
Temes Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Podążanie obiektu do innego obiektu (allegro 5.0) » 2012-05-12 12:45:40 Nie wiem czy dobrze napisałem, ale chodzi mi o to jak zrobić, aby obiekt przemieścił się po linii prostej do innego obiektu (w allegro 5.0), przykład:
PozMyszkiX = 10 PozMyszkiY = 10 od początku ekranu (0,0) to wystarczy ObjektX += 1, ObjectY += 1;
ale jak zrobić, gdyby było tak:
PozMyszkiX = 50 PozMyszkiY = 10 gdybym dał od początku ekranu (0,0) i ObjectX += 1, ObjectY += 1; - to ten objekt nigdy nie dojdzie do pozycji myszki, a chodzi mi o to, aby objekt poruszał się po linii prostej do pozycji myszki
Po wciśnięciu myszki mam 2 zmienne i one zapisują pozycję myszki, a objekt ma do tej pozycji podążać w linii prostej.
Jak co to przepraszam że aż tyle piszę o tym allegro :X Dziękuje za wszelką pomoc... |
|
SeaMonster131 |
» 2012-05-12 13:02:32 Kąt między pozycją myszki a pozycją przedmiotu obliczasz za pomocą atan2(), a następnie przesuwasz przedmiot za pomocą sin() oraz cos(). [...]to ten objekt nigdy nie dojdzie do pozycji myszki[...] |
Dojdzie, ale nie w linii prostej. |
|
Temes Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-12 13:15:39 A dałoby się napisać jakiś kod pomocniczy, bo ja tego jeszcze w szkole nie miałem i patrząc na to widzę tylko "?" :X |
|
SeaMonster131 |
» 2012-05-12 13:21:18 Ja też nie miałem tego w szkole i sin(), cos() znam z teorii, do czego to służy itd.. Ale poczytałem o tym, poszukałem jak tego użyć i jest to naprawdę łatwe. Ty też poczytaj sobie, a przykładów poszukaj w google, może tutaj też na forum. My za Ciebie gry nie napiszemy :) |
|
Temes Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-12 13:24:27 Okej :) Dzięki |
|
« 1 » |