[WinAPI] Sposób tworzenia wielu kontrolek tego samego typu (identyfikatory / uchwyty)
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-14 22:28
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[WinAPI] Sposób tworzenia wielu kontrolek tego samego typu (identyfikatory / uchwyty) » 2012-05-14 22:02:09 Hej, Tak sie zastanawiam jak powinno sie tworzyc kontrolki z tym samym typem aby mozna je bylo latwo rozroznic w innych czesciach programu i aby mozna bylo sie nimi poslugiwac jak najlatwiej. Jesli chce tworzyc 10 kontrolek typu "EDIT" to wszystkim nadac jeden - ten sam uchwyt ale kazdej z osobna rozne identyfikatory, czy na odwrot? A moze oddzielny uchwyt i oddzielny identyfikator dla kazdej? |
|
xevuel |
» 2012-05-14 22:11:43 |
|
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-14 22:16:53 |
|
xevuel |
» 2012-05-14 22:25:24 As long as the hDlg parameter specifies a parent window and the child window has a unique identifier (as specified by the hMenu parameter in the CreateWindow or CreateWindowEx function that created the child window), GetDlgItem returns a valid handle to the child window. |
Tak, może być :) Jeszcze ogólnie o wybranej technice - Ja np. zawsze w swoich programach stosowałem uchwyty jako zmienne globalne, po prostu łatwiej mi było to wpisać, niż klepać GetDlgItem( hwnd, ID_TROLOLOLO ); . Przy dynamicznych kontrolkach lepiej jest jednak użyć identyfikatorów (no, nie zawsze ;)), bo łatwiej jest uzyskać identyfikator pisząc x+i niż tworzyć tablicę typu HWND. Tak samo przy dłuższych programach uchwyty odpadają, bo na dłuższą metę nazwy typu hButtonRobiToITo5 nie będą zbyt czytelne. Tylko to tak ogólnie o tym jak ja pisałem, każdy ma inne przyzwyczajenia :) |
|
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-14 22:28:47 dzieki za odpowiedz. Ja z kolei mam takie przyzwyczajenie ze wszystkie zmienne w programie do ktorych musze miec dostep w innych plikach zrodlowych wywoluje za pomoca Singletona ;p, co chyba nie jest zbyt korzystne. Raz mi sie obilo o uszy... ale strasznie ulatwia prace i poki co problemow nie widzialem ;d |
|
« 1 » |