Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML - nakładanie się tekstur, decydowanie o tym, która jest wyżej

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-21 22:57
Autor Wiadomość
Virpi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML - nakładanie się tekstur, decydowanie o tym, która jest wyżej
» 2012-05-16 17:49:50
W swoim projekcie 2D przy wykorzystaniu SFML mam 2 okna, na których scenę widać z boku i z góry. Dzięki temu wszystko toczy się tak jakby w 3D.
C/C++
CSlimak * wskaz = dynamic_cast < CSlimak *>( moje_akwarium.wsk );

if( wskaz != NULL )
{
   
    slimaka.SetPosition( pozycja.x, pozycja.y );
    slimaka.Resize( hitbox.x, hitbox.y );
    oknoboczne.Draw( slimaka );
    slimak_z_gory.SetPosition( pozycja.x, pozycja.z );
    slimak_z_gory.Resize( hitbox.x, hitbox.z );
    oknogorne.Draw( slimak_z_gory );
   
   
}
Pojawia się jednak problem, jeśli na jednym widoku 2 sprajty nakładają się na siebie. Wtedy na wierzchu pojawia się ten, który jest rysowany później, a chodzi mi o to, żeby na wierzchu był ten, który znajduje się bliżej ekranu.
Jednak nie znam takiej funkcji w SFML, która obsługuje wektor 3d. Oczywiście każdy element mojego programu ma 3 współrzędne położenia i 3 wsp. hitbox. Podobno SFML można dobrze zintegrować z OpenGL i tam są takie narzędzia. Możecie podpowiedzieć, jak można to łatwo poprawić?
P-56788
DejaVu
» 2012-05-20 19:00:27
Moje doświadczenie mówi, że musisz napisać własną klasę do rysowania sprajtów i wówczas wykorzystywać dodatkowo współrzędną Z.
P-57050
hincu
» 2012-05-20 21:05:53
latwo? nie, zapoznaj sie z opengl, lub zostaw 3d, sfml to biblioteka do 2d nie 3d...
P-57058
DejaVu
» 2012-05-21 12:48:53
ja tam pisalem gre 3d w sfml na zaliczenie projektu, Wiec sie da - ale trzeba zrobic to co wyzej napisalem :)
P-57068
m4tx
» 2012-05-21 16:20:03
sfml to biblioteka do 2d nie 3d...
Co ty nie powiesz... Ciekawe jakim cudem w takim razie napisałem wyświetlanie plików .obj w SFML-u, hm? Magia? :P

A do tego wcale nie trzeba OpenGL-a, czy czegoś podobnego...
P-57080
diego997
» 2012-05-21 22:57:50
Dejavu udostenij exe swojego projektu i daj linka ;D
P-57137
« 1 »
  Strona 1 z 1