Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem z SFML

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-19 12:12
Autor Wiadomość
pawajoro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problem z SFML
» 2012-05-17 21:19:11
Próbuję skompilować następujący kod:
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <conio.h>

using namespace sf;

int main()
{
    sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 434, 180, 32 ), "Kuidland 2.0 Obrazek" );
    oknoAplikacji.Clear( sf::Color( 255, 255, 255 ) );
    sf::Image obrazekdoc( 434, 180, Color( 0, 0, 0, 255 ) );
    sf::Image obrazekzr;
    sf::Image screen;
    sf::IntRect SourceRect = IntRect( 0, 0, 0, 0 );
    obrazekzr.LoadFromFile( "C:\\Kuidland\\data\\images\\PTT.png" );
    obrazekdoc.Copy( obrazekzr, 0, 0, SourceRect, true );
    obrazekzr.LoadFromFile( "C:\\Kuidland\\data\\images\\2009.png" );
    obrazekdoc.Copy( obrazekzr, 0, 0, IntRect( 0, 0, 0, 0 ), true );
    Sprite cos;
    naszSprajt.SetImage( obrazekdoc );
    naszSprajt.SetPosition( 0, 0 );
    screen.CopyScreen( oknoAplikacji, IntRect( 0, 0, 0, 0 ) );
    screen.SaveToFile( "C:\\Kuidland\\obrazek.png" );
    oknoAplikacji.Display();
    oknoAplikacji.Close();
    return 0;
}
A kompilator:
Compiling: C:\CBScripts\testsfml.cpp
Linking console executable: C:\CBScripts\testsfml.exe
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x410): multiple definition of `sf::Sprite::Sprite()'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000127.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x6c): multiple definition of `sf::Image::Image()'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000075.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x77c): multiple definition of `sf::Image::Copy(sf::Image const&, unsigned int, unsigned int, sf::Rect<int> const&, bool)'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000067.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xa78): multiple definition of `sf::Image::SaveToFile(std::string const&) const'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000179.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xc54): multiple definition of `sf::Image::~Image()'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000080.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x14b0): multiple definition of `sf::Image::CopyScreen(sf::RenderWindow&, sf::Rect<int> const&)'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000059.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x1884): multiple definition of `sf::Image::LoadFromFile(std::string const&)'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000060.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x2080): multiple definition of `sf::Image::Image(unsigned int, unsigned int, sf::Color const&)'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000074.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Color.o):Color.cpp:(.text+0x50): multiple definition of `sf::Color::Color(unsigned char, unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000053.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Drawable.o):Drawable.cpp:(.text+0x1b0): multiple definition of `sf::Drawable::~Drawable()'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics.a(d000162.o):(.text+0x0): first defined here
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x941): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x9fd): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text$_ZN2sf6SpriteD0Ev[sf::Sprite::~Sprite()]+0x15d): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x1f7): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x39a): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x3fe): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x722): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xb5e): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xc1c): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Drawable.o):Drawable.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7cf): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7d7): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb1f): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb35): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xec8): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xee5): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(GraphicsContext.o):GraphicsContext.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
collect2: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minutes, 1 seconds)
40 errors, 0 warnings
P-56876
Admixior
» 2012-05-17 21:21:48
Uno: jak dołączasz sfml z końcówką "-s" oznacza że później nie chcesz dołączać do exe-ka dll-ek, jak bez "-s"(static) czyli chcesz mieć dll-ki dołączane oddzielnie. Więc musisz się na coś zdecydować.

Duo: Dołączyłeś bibliioteki "sfml-window" i "sfml-system"?

Tres: (nie wiem jak robisz ale:) Jak masz kompilujesz w trybie debug to dołączasz jeszcze "-d", a jak release to bez tego.
P-56877
pekfos
» 2012-05-17 21:27:37
Było by widać gdyby były włączone pełne logi. Autor sobie poszuka, bo już n razy tłumaczyłem jak je włączyć.

//edit:
Global Compiler Settings/Other Settings/Compiler Logging ustaw na Full command line
P-56879
pawajoro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-17 21:28:09
Nawet jak dołączyłem "window" i "system" to zostaje:
mingw32-g++.exe    -c C:\CBScripts\testsfml.cpp -o C:\CBScripts\testsfml.o
mingw32-g++.exe  -o C:\CBScripts\testsfml.exe C:\CBScripts\testsfml.o   D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libcurl.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libcurldll.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-audio.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-audio-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-audio-s.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-audio-s-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-main.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-main-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-network.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-network-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-network-s.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-network-s-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-system.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-system-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-system-s.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-system-s-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-window.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-window-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-window-s.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-window-s-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-system-s-d.a D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s-d.a
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x941): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text+0x9fd): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.text$_ZN2sf6SpriteD0Ev[sf::Sprite::~Sprite()]+0x15d): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Sprite.o):Sprite.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Drawable.o):Drawable.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderWindow.o):RenderWindow.cpp:(.text+0x3e2): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderWindow.o):RenderWindow.cpp:(.text+0x477): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderWindow.o):RenderWindow.cpp:(.text+0x4cf): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderWindow.o):RenderWindow.cpp:(.text+0x51b): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderWindow.o):RenderWindow.cpp:(.text+0x568): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderWindow.o):RenderWindow.cpp:(.text+0x5b4): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderWindow.o):RenderWindow.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(RenderTarget.o):RenderTarget.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x1f7): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x39a): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x3fe): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0x722): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xb5e): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.text+0xc1c): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(Image.o):Image.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(GraphicsContext.o):GraphicsContext.cpp:(.eh_frame+0x11): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7cf): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0x7d7): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb1f): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xb35): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xec8): undefined reference to `_Unwind_Resume'
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.text+0xee5): more undefined references to `_Unwind_Resume' follow
D:\P\CodeBlocks\MinGW\lib\libsfml-graphics-s.a(ImageLoader.o):ImageLoader.cpp:(.eh_frame+0x12): undefined reference to `__gxx_personality_v0'
collect2: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minutes, 1 seconds)
28 errors, 0 warnings
 
Te dodatkowe liby wywaliłem z linkera
PS. pełny log
P-56880
Admixior
» 2012-05-17 22:22:51
hmm... wpisywałem to w google to pisało że trzeba zbuildować sobie liby własnym kompilatorem (chodzi o ustawienia jego, mogą się czymś różnić).
Więc spróbuj... i pisz jaki efekt.
P-56884
pawajoro
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-19 12:12:28
Dobra, już sobie poradziłem :)
Rozwiązanie: wypieprzyć statyki z linkera :P
P-56968
« 1 »
  Strona 1 z 1