Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL + QT] Rozciągnięty obraz.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-03 19:02
Autor Wiadomość
ly000
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL + QT] Rozciągnięty obraz.
» 2012-06-03 16:48:35
Witam,
zaimplementowałem OpenGl do okienka Qt.Lecz niestety pojawia się problem:
Otóż renderowany obraz jest za bardzo rozciągnięty. Screen:
http://i665.photobucket.com/albums/vv20/ly000/czajnik.jpg
Kod:
#include "glwidget.h"
#include <GL/glut.h>

GLWidget::GLWidget(QWidget * parent)
{

}

void GLWidget::initializeGL()
{
    glClearColor(0 , 0 , 0 , 0);
}

void GLWidget::paintGL()
{    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);


glutWireTeapot(0.3);
}

void GLWidget::resizeGL(int w, int h)
{

}
Jeżeli potrzeba więcej kodu, napiszcie. Ale problem chyba nie tkwi w kodzie, ponieważ nie ma tu niczego, co by mogło rozciągnąć ten obraz.

Z góry dziękuje za pomoc.
P-57747
xevuel
» 2012-06-03 16:56:52
Prawdopodobnie to pomoże:
» Kurs OpenGL, C++Definiowanie sceny 3D lekcja
» Kurs OpenGL, C++Okrawanie i obcinanie lekcja

A jeśli chodzi o formatowanie treści posta na łamach tego serwisu, to zapraszam tutaj: » KursyKurs STC kurs :)
P-57748
m4tx
» 2012-06-03 16:56:54
Zainteresuj się funkcjami do zmiany ustawień perspektywy.
P-57749
ly000
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-03 17:30:46
Okey, dzięki xevuel.
Ale od czego to zależy że ten obraz defautlowo jest tak przesunięty i zniekształcony? Według poradnika z którego korzystałem nie trzeba w ogóle korzystać z funkcji glViewport i obiekt renderuję się idealnie.
Lecz ja musiałem użyć glViewport(-150,-150,300,300);
Żeby obraz przypominał to, co jest w poradniku.
P-57750
xevuel
» 2012-06-03 17:35:20
Być może była tam podana tylko część kodu, albo - co jest raczej bardziej prawdopodobne - gościu zrobił zrzut ekranu, potem modyfikował kod, i na końcu chciał wrzucić ten, który posłużył mu przy robieniu zrzutu, przy czym dodatkowo usunął prawidłową część kodu. Nie zawsze trzeba w 100% wierzyć tutorialom ;)

//albo tak jak @m4tx, nie używałem Qt, więc nie powiem, czy tak jest na pewno.
P-57751
m4tx
» 2012-06-03 17:35:49
Wynika to zapewne z tego, że użyuwasz OpenGL-a w Qt. OpenGL sobie próbuje renderować obraz z domyślnym aspektem (1:1 zapewne), jednak ty potem za pomocą Qt rozszerzasz obszar renderowania, nie zmieniając jednak ustawień perspektywy.
P-57752
ly000
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-03 19:02:26
Okey, dzięki, już rozumiem.
Ale niestety pojawił się kolejny problem, lecz zgodnie z polityką tego forum opiszę go w innym temacie.
P-57756
« 1 »
  Strona 1 z 1