Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL]Ustawianie kamery

Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-24 17:26
Autor Wiadomość
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL]Ustawianie kamery
» 2012-06-12 20:50:33
Witam was serdecznie, otóż chcę ręcznie ustawić kamerę, a jednak mam problem. Po użyciu gluLookAt wogóle nie widać mojego obiektu. Z tego co czytałem w dokumentacji, to pierwsze 3 wartości to współrzędne punktu położenia kamery, kolejne 3 to współrzędne punktu na który kamera "patrzy", a ostatnie trzy to wysokość. Co jest nie tak w tym kodzie?
C/C++
gluLookAt( 2.0, 2.0, 2.0, 1.0, 1.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0 );

glBegin( GL_TRIANGLES );
glColor3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f );
glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 );
glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 );

glColor3f( 0.0f, 0.0f, 1.0f );
glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 );
glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
glEnd();
P-58330
xevuel
» 2012-06-12 21:12:46
Spróbuj dać jako przedostatni argument wartość 1.0. Poza tym, po co ustawiasz obserwatora 2 punkty nad ziemią, skoro obiekt znajduje się tuż przy niej?
P-58333
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-19 18:50:54
Przepraszam, za którą przerwę. Nic to nie dało.
P-58702
DejaVu
» 2012-06-19 18:55:34
P-58703
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-24 17:26:06
Dzięki, już działa.
P-59034
« 1 »
  Strona 1 z 1