elradziu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
allegro bufor tekstu? » 2009-03-29 14:19:13 Witam mam takie cos: int menu( int i, int j ) { while( !key[ KEY_ESC ] ) { clear_to_color( screen, makecol( 0, 255, 0 ) ); textout_ex( screen, font, "1- GRAJ",( i / 2 ),( j / 2 ), makecol( 0, 0, 0 ), - 1 ); textout_ex( screen, font, "ESC- WYJSCIE",( i / 2 ),( i / 2 ) + 1, makecol( 0, 0, 0 ), - 1 ); rest( 10 ); if( key[ KEY_1 ] ) graj(); } } i mi to niestety migota. Czy można to jakoś zbuforwoać? Lub inne rozwiazanie bo w funkcji graj(); mam coś takieg ( to tylko wycinek): while( !key[ KEY_M ] ) { } Wykorzystałem klawisz M gdyż gdy był ustawiony ESC to wyłączał się program. Da się jakoś zamienić M na ESC i żeby nie wyłączało całego programu? i czy da się jakoś zbuforować ten tekst? |
|
pixelmaster |
» 2009-03-29 14:22:23 Spróbuj wyświetlić tekst na buforze a nie na ekranie. |
|
DeBugger |
» 2009-03-29 16:16:15 BITMAP * buffer; buffer = create_bitmap( x, y );
while( !key[ KEY_ESC ] ) { clear_to_color( buffer, makecol( 0, 255, 0 ) ); textout_ex( buffer, font, "1- GRAJ",( i / 2 ),( j / 2 ), makecol( 0, 0, 0 ), - 1 ); textout_ex( buffer, font, "ESC- WYJSCIE",( i / 2 ),( i / 2 ) + 1, makecol( 0, 0, 0 ), - 1 ); rest( 10 ); if( key[ KEY_1 ] ) graj(); blit( buffer, screen, 0, 0, 0, 0, buffer->w, buffer->h ); } Bodajże coś takiego(dawno nie pisałem w allegro). |
|
elradziu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-03-29 17:00:13 Działa. Jesteście wielcy ta strona jest wielka. Gratulacje za pomysł, realizacje, oraz podziękowania dla założyciela.
A da się jakoś załatwić problem z klawiszem ESC ? |
|
Skala |
» 2009-03-29 17:10:00 zmieniasz while( !key[ KEY_ESC ] ) na while( !key[ KEY_M ] ) |
|
DejaVu |
» 2009-03-29 17:18:59 Musisz dodać nową zmienną, np. int wcisnietoESC = 0;
while( wcisnietoESC == 1 ) { if( key[ ESC ] ) wcisnietoESC = 1; if( !key[ ESC ] ) wcisnietoESC = 0; }
wcisnietoESC = 2;
|
|
elradziu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-03-31 18:29:27 Tu jest zastosowan bufor podwójny rozumiem ze wchodzą do niego dawa obiekty np tekst i bitmapa. Jezeli sa inne ograniczenia to prosze o poprawke a jak zróbić bufor o wiekszej pojemności ? |
|
DeBugger |
» 2009-03-31 18:40:28 Nie rozumiem twojego pytania. Na podwójne buforowanie możesz blitować n-wiele bitmap. |
|
« 1 » |