Gra 2D, programowy bufor planszy , nie działa SDL_BlitSurface
Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-18 13:43
| rachel92 Temat założony przez niniejszego użytkownika | Gra 2D, programowy bufor planszy , nie działa SDL_BlitSurface » 2012-06-18 13:22:16 Dlaczego taki program mi nie działa ? nie wyświetla obrazka. #include <SDL.h>
 
 int main( int argc, char * args[] )
 {
 SDL_Surface * ekran = NULL;
 SDL_Surface * obraz = NULL;
 SDL_Surface * plotno = NULL;
 
 SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
 ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE );
 
 plotno = SDL_LoadBMP( "cb.bmp" );
 SDL_BlitSurface(plotno,NULL,obraz,NULL);
 SDL_BlitSurface( obraz, NULL, ekran, NULL );
 
 SDL_Flip( ekran );
 SDL_Delay( 2000 );
 SDL_Quit();
 SDL_FreeSurface(plotno);
 SDL_FreeSurface( obraz );
 return 0;
 }
 
 Logicznie rzecz biorąc skoro SDL_BlitSurface kopiuje mi dwie powierzchnie, to dlaczego nie kopiuje mi z: plotno -> obraz obraz -> ekran Jest mi to potrzebne do bufora w grze, wtedy w plotnie bym rysowal plansze, a pozniej kopiowal ja do "obraz", oczywiscie na powierzchni "obraz" byly by tez rysowane inne obiekty sprite itd. To by było o tyle dobre, że w głównej pętli programu bym nie rysował tylko kopiował obraz -> ekran. Taki bufor programowy. Pokazałem tylko program przedstawiający problem.  Proszę o fachową pomoc. | 
|  | 
| kamillo121 | » 2012-06-18 13:34:32 | Logicznie rzecz biorąc skoro SDL_BlitSurface kopiuje mi dwie powierzchnie, to dlaczego nie kopiuje mi z:
 plotno -> obraz
 obraz -> ekran
 
 | 
 Logicznie rzecz biorąc to obraz  nie jest powierzchnią, jest to sam wskaźnik który wskazuje NULL . | 
|  | 
| rachel92 Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2012-06-18 13:43:43 Dzięki, wystarczyło SDL_CreateRGBSurface :) | 
|  | 
| « 1 » |