Gra 2D, programowy bufor planszy , nie działa SDL_BlitSurface
Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-18 13:43
rachel92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Gra 2D, programowy bufor planszy , nie działa SDL_BlitSurface » 2012-06-18 13:22:16 Dlaczego taki program mi nie działa ? nie wyświetla obrazka. #include <SDL.h>
int main( int argc, char * args[] ) { SDL_Surface * ekran = NULL; SDL_Surface * obraz = NULL; SDL_Surface * plotno = NULL;
SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING ); ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE );
plotno = SDL_LoadBMP( "cb.bmp" ); SDL_BlitSurface(plotno,NULL,obraz,NULL); SDL_BlitSurface( obraz, NULL, ekran, NULL );
SDL_Flip( ekran ); SDL_Delay( 2000 ); SDL_Quit(); SDL_FreeSurface(plotno); SDL_FreeSurface( obraz ); return 0; }
Logicznie rzecz biorąc skoro SDL_BlitSurface kopiuje mi dwie powierzchnie, to dlaczego nie kopiuje mi z: plotno -> obraz obraz -> ekran Jest mi to potrzebne do bufora w grze, wtedy w plotnie bym rysowal plansze, a pozniej kopiowal ja do "obraz", oczywiscie na powierzchni "obraz" byly by tez rysowane inne obiekty sprite itd. To by było o tyle dobre, że w głównej pętli programu bym nie rysował tylko kopiował obraz -> ekran. Taki bufor programowy. Pokazałem tylko program przedstawiający problem. Proszę o fachową pomoc. |
|
kamillo121 |
» 2012-06-18 13:34:32 Logicznie rzecz biorąc skoro SDL_BlitSurface kopiuje mi dwie powierzchnie, to dlaczego nie kopiuje mi z: plotno -> obraz obraz -> ekran
|
Logicznie rzecz biorąc to obraz nie jest powierzchnią, jest to sam wskaźnik który wskazuje NULL. |
|
rachel92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-06-18 13:43:43 Dzięki, wystarczyło SDL_CreateRGBSurface :) |
|
« 1 » |