Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[lekcja 7] Korzystanie z using namespace w kontekście języka C

Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-27 18:57
Autor Wiadomość
kejkun
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[lekcja 7] Korzystanie z using namespace w kontekście języka C
» 2012-06-27 18:18:58
Witam, jestem początkującym userem, ale muszę przyznać , że  jestem pod ogromnym wrażeniem tutorialu :) . Całośc przejrzysta , nie pisana naukowym charakterem itp . :D .

mam pytanie jakie nasunęło mi się podczas czytania tego rozdziału:
C/C++
#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
    cout << "Czy ";
    cout << 3 + 4;
    cout << "jest wieksze od ";
    cout << "siedem";
    return 0;
}
no , ale co jeśli chcemy korzystać jednocześnie z obu C++ i C, a do tego z tego udogodnienia  ( using namespace std; ) hmm ?
da się w trakcie to swobodnie odwoływać / przywoływać ?
 
Pozdrawiam :p
P-59293
anonim
» 2012-06-27 18:45:47
4 akapit 7 rozdziału:
Mając w zamyśle dość wymowne hasło zapaleńców języka C i widząc, że obiektowość nie rozwiązała problemu unikatowego nazywania funkcji, postanowiono poszukać innego rozwiązania. W języku C++ pojawiły się więc przestrzenie nazw. Chcąc być zgodnym ze standardem C - istniejących funkcji ze standardu C nie można było tknąć. Można było jednak podkreślić, które funkcje należą do standardu C++ więc wszystkie funkcje, klasy i szablony wprowadzone z tym językiem zapakowano do przestrzeni nazw std.

Z tekstu wynika, że std używane jest tylko w c++
using namespace std "skraca" ci  kod (najprostsza definicja) o zapis std::
Ma to zwiększyć czytelność kodu, więc nie ma sensu raz z tego rezygnować, a raz z tego korzystać (powstanie bajzel)

Dokładniej rzecz biorąc chodzi o to, żeby nie powtórzyć nazwy funkcji z języka c z nową z c++
P-59294
kejkun
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-27 18:50:45
hej, właśnie wiem, że tylko w c++
natomiast załóżmy sytuację,