Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 1.6] Rysowanie linii łamanej

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-12 20:58
Autor Wiadomość
Houston
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 1.6] Rysowanie linii łamanej
» 2012-07-12 18:53:03
Witam,
W ramach nauki sfml'a postanowiłem napisać prosty program rysujący linię łamaną od punktu startowego do kolejnych punktów wskazywanych przez mysz (taka namiastka Painta ;) ). Początkowo myślałem, że usunięcie komendy czyszczenia okna załatwi sprawę i będziemy widzieli poprzednie oraz nowonaniesione proste. Linia jednak okropnie miga, pomyślałem więc, aby spróbować to zrobić za pomocą "jakiśksztalt.AddPoint" i usunięciu wypełnienia ale to też nie zdało egzaminu.
Domyślam się, że można by było zrobić to za pomocą kontenera i wrzucać tam każdą następną prostą a następnie rysować je wszystkie po kolei na ekranie. Zastanawiam się tylko, czy nie jest to strzelanie z armaty do komara. Jest jakiś inny sposób?
P-59899
DejaVu
» 2012-07-12 19:48:08
Jeżeli nie czyścisz ekranu i ekran Ci miga - to coś skopałeś. Jeżeli czyścisz ekran i ekran Ci miga to również coś skopałeś (SFML domyślnie wspiera podwójne buforowanie). Każde jest rozwiązanie dobre jeżeli prowadzi do celu (a celem jest trening więc czego nie wymyślisz będzie dobre).
P-59901
m4tx
» 2012-07-12 20:37:39
Domyślam się, że można by było zrobić to za pomocą kontenera i wrzucać tam każdą następną prostą a następnie rysować je wszystkie po kolei na ekranie. Zastanawiam się tylko, czy nie jest to strzelanie z armaty do komara.
Nie. :)
P-59902
Gabes
» 2012-07-12 20:58:05
Na pewno należy stworzyć metodę za pomocą której będzie możliwość przechowywania kolejnych działań, choćby po to aby cofać rysowanie.
Wyświetlanie, tworzymy bitmapę na której umieszczamy kolejne linie, punkty zapisane do pamięci wcześniej, i na koniec dopiero bitmapę na ekran, można dodać kolejną bitmapę z tłem przezroczystym jako drugą warstwę itd. Takie luźne przemyślenia.
P-59903
« 1 »
  Strona 1 z 1