Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[openGL/3D] na który sześcian patrzy kamera?

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-22 19:12
Autor Wiadomość
Mrusio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[openGL/3D] na który sześcian patrzy kamera?
» 2012-07-22 19:08:34
Witam, wiem, że gdzieś w necie jest na to odpowiedź, ale nie wiem jak szukać, ponieważ nie wiem jak określić swoje pytanie ;)
mam nadzieję, że mi pomożecie

Chodzi mi o takie coś: na scenie mam kilka obiektów, załóżmy że są to sześciany złożone z czegoś co nazywa się GL_QUADS :D
jedna ściana:

glTexCoord2f(0.0f, 0.0f); glVertex3f(-x, -y,  z);  // Bottom Left Of The Texture and Quad
glTexCoord2f(1.0f, 0.0f); glVertex3f( x, -y,  z);  // Bottom Right Of The Texture and Quad
glTexCoord2f(1.0f, 1.0f); glVertex3f( x,  y,  z);  // Top Right Of The Texture and Quad
glTexCoord2f(0.0f, 1.0f); glVertex3f(-x,  y,  z);  // Top Left Of The Texture and Quad
wcześniej występują przesunięcia układu współrzędnych i jego obracanie, to znaczy, sześcian moze znajdować się w dowolnym miejscu na scenie i być dowolnie obrócony.

Kamerę można przesuwać i obracać.

Potrzebuję zrobić detekcję na którą ścianę i którego sześcianu wskazuje środek ekranu - inaczej mówiąc, gdzie patrzy się kamera.

Proszę, o podpowiedzi, lub jeśli jest jakaś gotowa funkcja w opengl to podajcie mi ją ;)
P-60871
m4tx
» 2012-07-22 19:10:35
Keyword: Ray.
P-60872
SeaMonster131
» 2012-07-22 19:12:54
P-60874
« 1 »
  Strona 1 z 1