Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[GLUT/SDL] klawiatura

Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-05 01:20
Autor Wiadomość
Mrusio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[GLUT/SDL] klawiatura
» 2012-08-03 16:49:59
Witam

Piszę pewną gierkę w oparciu o opengl i glut. wszystko fajnie, tylko, że dowiaduje się, że za pomocą glut nie da rady odczytać wciśniętego SHIFT, ALT lub CTRL. Bez tych trzech klawiszy to można się pocałować, a nie pisać gierkę. Szukając dalej na zagranicznych forach dowiaduję się, że zamiast glut lepiej użyć SDL. Problem w tym, że musiałbym teraz przerabiać nie wiem jeszcze jak dużo jakbym chciał zmienić glut na SDL. Stąd moje pytanie. Czy istnieje możliwość korzystania z gluta, a jedynie do obsługi klawiatury użyć SDL bądź jakiejkolwiek innej biblioteki? Jeśli tak, to prosiłbym o jakieś przykłady jak to dokładnie zrobić, bo kombinuję 3 dzień.
P-61655
SeaMonster131
» 2012-08-03 16:54:27
No a czemu by nie?
I jaki przykład chcesz? Instalujesz jedną bibliotekę, później drugą, i kolejną...
P-61656
Mrusio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-03 16:57:29
przykład inicjalizacji. Żeby klawiatura działała, to muszę otworzyć okno za pomocą SDL? wolałbym okno otwierać glutem, ale w ten sposób gdy próbuję odebrać jakieś eventy poprzez SDL to nie zwracają one nic.
P-61657
m4tx
» 2012-08-03 17:13:05
Czy istnieje możliwość korzystania z gluta, a jedynie do obsługi klawiatury użyć SDL bądź jakiejkolwiek innej biblioteki? Jeśli tak, to prosiłbym o jakieś przykłady jak to dokładnie zrobić, bo kombinuję 3 dzień.
No, niezbyt. Lepiej jest używać SDL, GLUT to stara i już od dawna nierozwijana technologia.

Jak chcesz podpiąć klawiaturę do SDL, to musisz też utworzyć okno za pomocą tej biblioteki, inaczej nie da rady. W tym momencie też GLUT staje się niemalże bezużyteczny.

w ten sposób gdy próbuję odebrać jakieś eventy poprzez SDL to nie zwracają one nic.
Chyba nie do końca wiesz, jak działa system eventów w środowisku graficznym... :)
P-61658
Mrusio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-03 17:29:35
no raczej nie wiem, nie jestem informatykiem, to tylko moje hobby i sam się wszystkiego uczę gdzie mogę ;)

no to skoro muszę wybrać inną bibliotekę, to SDL będzie dobre, czy może polecicie mi jakąś inną? :)
P-61660
kamillo121
» 2012-08-03 23:58:33
Witam, nie polecam SDL. Ta biblioteka jest bardzo prosta w obsłudze ale  też i bardzo wolna(przynajmniej w wersji 1.2 bo takiej używałem kiedyś).
Jeżeli chodzi o 2D to SFML. Szybka i w miarę prosta biblioteka graficzna. Było wiele tematów o bibliotekach do 2D na forum, wystarczy poszukać.
P-61691
m4tx
» 2012-08-04 07:01:41
Witam, nie polecam SDL. Ta biblioteka jest bardzo prosta w obsłudze ale  też i bardzo wolna(przynajmniej w wersji 1.2 bo takiej używałem kiedyś).
Eh, przecież on chce jej użyć do OpenGL-a, więc nie będzie wolna... :)

Skoro już zaznajomiłeś się nieco z SDL-em, to nie widzę sensu używać innej biblioteki, chyba, że zależy Ci również np. na obsłudze sieci i robieniu wszystkiego przez 1 bibliotekę, to wtedy możesz użyć np. wspomnianego SFML-a.
P-61693
kamillo121
» 2012-08-05 01:20:06
Eh, przecież on chce jej użyć do OpenGL-a, więc nie będzie wolna... :)
Po pierwszym poście wywnioskowałem ze kolega pisze gierkę w oparciu o opengl i glut(gdzie ostatnia propozycja dotyczy SDL). Jeżeli będzie używał SDL w OpenGL(np samo wczytywanie rastrów, ew drobne eventy) to może to działać wystarczająco szybko ale jeżeli użyje OpenGL w SDL to różnie z tym może być.
P-61774
« 1 »
  Strona 1 z 1