Mrusio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[GLUT/SDL] klawiatura » 2012-08-03 16:49:59 Witam
Piszę pewną gierkę w oparciu o opengl i glut. wszystko fajnie, tylko, że dowiaduje się, że za pomocą glut nie da rady odczytać wciśniętego SHIFT, ALT lub CTRL. Bez tych trzech klawiszy to można się pocałować, a nie pisać gierkę. Szukając dalej na zagranicznych forach dowiaduję się, że zamiast glut lepiej użyć SDL. Problem w tym, że musiałbym teraz przerabiać nie wiem jeszcze jak dużo jakbym chciał zmienić glut na SDL. Stąd moje pytanie. Czy istnieje możliwość korzystania z gluta, a jedynie do obsługi klawiatury użyć SDL bądź jakiejkolwiek innej biblioteki? Jeśli tak, to prosiłbym o jakieś przykłady jak to dokładnie zrobić, bo kombinuję 3 dzień. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-08-03 16:54:27 No a czemu by nie? I jaki przykład chcesz? Instalujesz jedną bibliotekę, później drugą, i kolejną... |
|
Mrusio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-03 16:57:29 przykład inicjalizacji. Żeby klawiatura działała, to muszę otworzyć okno za pomocą SDL? wolałbym okno otwierać glutem, ale w ten sposób gdy próbuję odebrać jakieś eventy poprzez SDL to nie zwracają one nic. |
|
m4tx |
» 2012-08-03 17:13:05 Czy istnieje możliwość korzystania z gluta, a jedynie do obsługi klawiatury użyć SDL bądź jakiejkolwiek innej biblioteki? Jeśli tak, to prosiłbym o jakieś przykłady jak to dokładnie zrobić, bo kombinuję 3 dzień. |
No, niezbyt. Lepiej jest używać SDL, GLUT to stara i już od dawna nierozwijana technologia. Jak chcesz podpiąć klawiaturę do SDL, to musisz też utworzyć okno za pomocą tej biblioteki, inaczej nie da rady. W tym momencie też GLUT staje się niemalże bezużyteczny. w ten sposób gdy próbuję odebrać jakieś eventy poprzez SDL to nie zwracają one nic. |
Chyba nie do końca wiesz, jak działa system eventów w środowisku graficznym... :) |
|
Mrusio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-03 17:29:35 no raczej nie wiem, nie jestem informatykiem, to tylko moje hobby i sam się wszystkiego uczę gdzie mogę ;)
no to skoro muszę wybrać inną bibliotekę, to SDL będzie dobre, czy może polecicie mi jakąś inną? :) |
|
kamillo121 |
» 2012-08-03 23:58:33 Witam, nie polecam SDL. Ta biblioteka jest bardzo prosta w obsłudze ale też i bardzo wolna(przynajmniej w wersji 1.2 bo takiej używałem kiedyś). Jeżeli chodzi o 2D to SFML. Szybka i w miarę prosta biblioteka graficzna. Było wiele tematów o bibliotekach do 2D na forum, wystarczy poszukać. |
|
m4tx |
» 2012-08-04 07:01:41 Witam, nie polecam SDL. Ta biblioteka jest bardzo prosta w obsłudze ale też i bardzo wolna(przynajmniej w wersji 1.2 bo takiej używałem kiedyś). |
Eh, przecież on chce jej użyć do OpenGL-a, więc nie będzie wolna... :) Skoro już zaznajomiłeś się nieco z SDL-em, to nie widzę sensu używać innej biblioteki, chyba, że zależy Ci również np. na obsłudze sieci i robieniu wszystkiego przez 1 bibliotekę, to wtedy możesz użyć np. wspomnianego SFML-a. |
|
kamillo121 |
» 2012-08-05 01:20:06 Eh, przecież on chce jej użyć do OpenGL-a, więc nie będzie wolna... :) |
Po pierwszym poście wywnioskowałem ze kolega pisze gierkę w oparciu o opengl i glut(gdzie ostatnia propozycja dotyczy SDL). Jeżeli będzie używał SDL w OpenGL(np samo wczytywanie rastrów, ew drobne eventy) to może to działać wystarczająco szybko ale jeżeli użyje OpenGL w SDL to różnie z tym może być. |
|
« 1 » |